اوسیمن، هدف اول پاری‌سن‌ژرمن

باشگاه متمول فرانسوی به‌دنبال جذب بهترین گلزن لیگ ایتالیا است و هم‌زمان مذاکرات برای تمدید قرارداد مسی هم ادامه دارد

ویکتور اوسیمن مهاجم ۲۴ ساله نیجریه‌ای است که با ۲۱ گل زده بهترین گلزن این فصل سری آ محسوب می‌شود- Tiziana FABI/AFP

باشگاه پاری‌سن‌ژرمن ظاهرا برنامه‌ریزی برای فصل آینده را شروع کرده و ویکتور اوسیمن، گلزن ناپولی، هدف اول آن‌ها است. یکی از ثروتمندترین باشگاه‌‌های جهان با شکست مقابل بایرن مونیخ این فصل هم حذف تلخی از لیگ قهرمانان اروپا داشت و از حالا به‌دنبال تقویت تیمش است.

به گزارش رادیو آر‌ام‌سی (RMC)، پاری‌سن‌ژرمن برای جذب این بازیکن گران‌قیمت می‌خواهد مائورو ایکاردی و لئوناردو پاردس را به‌عنوان بخشی از رقم قرارداد به ناپولی پیشنهاد بدهد.

مهاجم ۲۴ ساله نیجریه‌ای که با ۲۱ گل زده بهترین گلزن این فصل سری آ است، مورد توجه تیم‌های مدعی لیگ برتری مثل چلسی، منچستریونایتد و آرسنال هم قرار دارد. شنیده می‌شود که اولویت اوسیمن بازی در لیگ برتر است، ولی با بازگشت به لیگ فرانسه هم مخالفت نخواهد کرد.

اوسیمن سابقه همکاری با کریستف گالتیه، سرمربی، و لوئیز کامپوس، مشاور پاری‌سن‌ژرمن، را دارد. کامپوس در سال ۲۰۲۰ به‌عنوان مدیر ورزشی لیل توانست اوسیمن را با قراردادی ۷۵ میلیون یورویی به ناپولی منتقل کند، ولی بعد از درخشش این بازیکن در فوتبال ایتالیا تخمین زده می‌شود که قیمتش نزدیک به ۱۲۰ میلیون یورو باشد.

پاری‌سن‌ژرمن برای کاستن از رقم قرارداد پیشنهاد معاوضه دو بازیکن آرژانتینی‌اش را به ناپولی داده است؛ ایکاردی که در حال حاضر به طور قرضی برای گالاتاسرای بازی می‌کند و پاردس که انتقالی قرضی به یوونتوس داشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تلاش برای جذب اوسیمن در حالی آغاز شده است که هنوز وضعیت فصل آینده لیونل مسی، فوق‌ستاره آرژانتینی پاری‌سن‌ژرمن، مشخص نیست. قرارداد مسی با پاری‌سن‌ژرمن تا پایان فصل جاری اعتبار دارد و بارسلونا از حالا تلاش برای بازگرداندن او را آغاز کرده است.

گالتیه در نشست خبری پیش از بازی یکشنبه با لیون گفت: «ما برنامه‌ریزی برای فصل بعد را با مدیریت باشگاه و لوئیز کامپوس آغاز کرده‌ایم. ما ایده‌های خودمان را داریم، ولی نظرات بازیکنان هم مهم است. ما نیاز به تغییرات اساسی داریم. درباره آینده لئو موضع باشگاه و موضع لئو را باید در نظر گرفت و مذاکرات بین طرفین ادامه دارد.»

عملکرد مسی نتوانسته نظر هواداران پاریسی را جلب کند، ولی مالکان قطری اصرار زیادی برای تمدید قرارداد او دارند.

البته هنوز مشخص نیست که گالتیه فصل بعد روی نیمکت پاری‌سن‌ژرمن باشد. او بعد از حذف در یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان با انتقادهای تندی روبرو شد. پاری‌سن‌ژرمن در جام حذفی فرانسه هم با شکست مقابل مارسی کنار رفت و در لیگ فرانسه رقیبان سرسختی برای قهرمانی دارد. شنیده می‌شود که زین‌الدین زیدان گزینه اصلی جانشینی گالتیه در پایان فصل است و ژوزه مورینیو، سرمربی فعلی رم، هم از دیگر گزینه‌های مد نظر این باشگاه است.

بیشتر از فوتبال