مستشار نظامی سپاه پاسداران در سوریه در حمله هوایی اسرائیل کشته شد

منابع خبری در ایران نوشتند که میلاد حیدری از نیروهای فرماندهی سایبری سپاه بود

خبرگزاری ایرنا نوشت که میلاد حیدری سحرگاه ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ و در حوالی دمشق کشته شد- IRNA

پس از آنکه روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از کشته شدن میلاد حیدری، یکی از افسران سپاه، در حومه دمشق خبر داد، نشریه اورشلیم‌ پست نیز نوشت که یکی از مستشاران سپاه پاسداران در سوریه، شامگاه پنجشنبه ۳۰ مارس، در جریان حمله هوایی اسرائیلی کشته شد. این نشریه سپس به هشدار سپاه اشاره کرد که گفته بود «بدون شک» به این حمله پاسخ خواهد داد. 

 سپاه در بیانیه خود هشدار داد:‌ «بی‌تردید، رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی پاسخ این جنایت را دریافت خواهد کرد.»

خبرگزاری ایرنا نوشت که میلاد حیدری سحرگاه ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ و در حوالی دمشق کشته شد. ایرنا نوشت که حیدری ۳۲ ساله «از نیروهای فرماندهی سایبری سپاه، اصالتا اهل روستایی در قروه کردستان و ساکن شهرستان ورامین بود».   

این دومین حمله هوایی در یک‌ شبانه‌روز بود و پیش از آن، در شامگاه چهارشنبه، در یک حمله هوایی دیگر منتسب به اسرائیل حومه جنوب‌ غرب دمشق هدف قرار گرفت. منابع خبری دولت سوریه گفتند که در این حمله دو سرباز سوری مجروح شدند. 

پایگاه اینترنتی «صوت‌السوری»‌ متعلق به اپوزیسیون سوریه، شامگاه چهارشنبه گفت که هدف حملات آن شب پایگاه دفاع هوایی و یک هدف متحرک در شاهراهی در جنوب دمشق بود. گفته شده است که این هدف متحرک کاروان یک «شخصیت خارجی» بود که به محله کفرسوسه می‌رفت. اورشلیم‌ پست نوشته است که نیروهای جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان در این محله فعالیت دارند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دیده‌بان حقوق بشر نیز نوشت که موشک‌های اسرائیلی اهداف نظامی حکومت سوریه و نیروهای حامی جمهوری اسلامی ایران در جنوب‌ غرب دمشق را هدف گرفتند. 

پیش‌تر، در ماه مارس، حمله‌های هوایی منتسب به اسرائیل اهدافی در فرودگاه حلب را نشانه گرفتند. پیش از آن، اسرائیل در یک حمله هوایی دیگر به مواضعی در مصیاف حمله کرده بود. 

اسرائیل در ماه فوریه نیز محله کفرسوسه دمشق را هدف حمله هوایی قرار داده بود و گفته شده است که در آن حمله پنج نفر کشته شدند. پایگاه اینترنتی صوت‌السوریه نوشت ساختمانی که در آن حمله هدف قرار گرفت، متعلق به فاضل بلوی، مالک شرکت حواله‌های مالی الفاضل و مرتبط با حزب‌الله، بود. گفته شده است که آن بنا به‌عنوان انبار و مرکز پشتیبانی شبه‌نظامیان حزب‌الله در سوریه مورد استفاده قرار می‌گرفت. 

مقام‌های اسرائیلی همواره گفته‌اند که حضور و فعالیت نیروهای نظامی جمهوری اسلامی در اطراف مرزهای این کشور «خط قرمز» است و در گذشته، بارها مواضع مربوط به شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان، از جمله انبارهای مهمات در مکان‌های مختلف را هدف حمله قرار داده‌اند.