در یک حمله تروریستی در پاکستان چهار نیروی پلیس کشته شدند

تحریک طالبان پاکستان مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت

تشییع جنازه معاون پلیس لکی مروت که روز پنجشنبه در انفجار مین کنارجاده‌ای کشته شد‌ــ

MARWAT AKBAR / AFP

در یک حمله تروریستی به منطقه لکی مروت ایالت خیبرپختونخواه پاکستان که صبح پنجشنبه دهم فروردین (۳۰ مارس) رخ داد، دست‌کم چهار نیروی پلیس پاکستان از جمله معاون نظارت پلیس این منطقه کشته و شش تن زخمی شدند. تحریک طالبان پاکستان مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

به گزارش رسانه پاکستانی اکسپرس تریبون، نیروهای تحریک طالبان پاکستان حوالی بامداد پنجشنبه، با استفاده از سلاح‌های سبک و سنگین به پاسگاه پلیس صددار در منطقه لکی مروت حمله کردند که با واکنش نیروهای پلیس مواجه شدند و پس از ساعتی درگیری، از منطقه فرار کردند. در نتیجه این درگیری، دست‌کم شش تن از نیروهای پلیس مستقر در پاسگاه زخمی شدند. دقایقی پس از این درگیری، اقبال مومند، معاون اداره پلیس لکی مروت، به همراه شماری از افراد پلیس برای بررسی وضعیت عازم پاسگاه صددار شد اما خودرو حامل او در مسیر در اثر برخورد با یک مین دست‌ساز کنار‌جاده‌ای منفجر شد. در این حادثه، اقبال مومند و سه پلیس دیگر کشته شدند.

تحریک طالبان پاکستان که در ماه‌های اخیر بیشترین حملاتش را در منطقه لکی مروت انجام داده است، مسئولیت این دو حمله پی‌درپی را به عهده گرفت. منطقه لکی مروت اینک به یکی از ناامن‌ترین مناطق ایالت خیبرپختونخواه پاکستان تبدیل شده است و شورشیان تحریک طالبان پاکستان مدام به پاسگاه‌های پلیس در این منطقه حمله می‌برند یا گروه‌های گشت پلیس را به وسیله مین‌گذاری‌ یا کمین‌ در جاده‌ها غافلگیر می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اوایل ماه جاری (مارس) بود که هزاران نفر از ساکنان لکی مروت در اعتراض به گسترش فعالیت‌های تروریستی در این منطقه، به خیابان‌ها ریختند و از دولت پاکستان خواستند با تمام توان برای ریشه‌کن کردن تروریسم در این منطقه تلاش کند.

ایالت خیبرپختونخواه در مرز با افغانستان، در یک سال و هشت ماه گذشته پس از سلطه طالبان بر افغانستان، یکی از ناامن‌ترین مناطق پاکستان بوده است و بیشتر حملات تروریستی در این منطقه را هم تحریک طالبان پاکستان انجام می‌دهد.

دولت پاکستان به‌ویژه در شش ماه اخیر با تاکید از رهبران طالبان افغانستان خواسته است جلو فعالیت‌ طالبان پاکستانی در خاک افغانستان را بگیرند. در آخرین مورد، وزیر دفاع و رئیس اداره اطلاعات (استخبارات) پاکستان در سفر به کابل با اعضای بلندپایه طالبان افغانستان دیدار کردند و از آن‌ها خواستند مانع فعالیت تحریک طالبان پاکستان در خاک افغانستان شوند. 

رهبران طالبان افغانستان در ازای متوقف کردن فعالیت‌های طالبان پاکستانی به دولت پاکستان پیشنهادهایی ارائه کردند که موردقبول قرار نگرفت و حملات طالبان پاکستانی به مواضع دولت این کشور همچنان ادامه یافت.

بیشتر از جهان