اعتصاب سراسری در آلمان حمل‌ونقل عمومی را زمین‌گیر کرد

پروازهای مونیخ و فرانکفورت،‌ دو فرودگاه بزرگ آلمان لغو و قطارهای شبکه دویچه‌بان هم از حرکت ایستادند

کارکنان حمل‌ونقل عمومی آلمان از جمله مترو‌، اتوبوس‌رانی، فرودگاه، راه‌آهن و بنادر آلمانی در اعتراض به ناکافی بودن دستمزد‌ها دست از کار کشیدند - AFP

اعتصاب سراسری در حمل‌ونقل آلمان روز دوشنبه موجب اختلال گسترده در رفت‌وآمد میلیون‌ها نفر شد.

اتحادیه‌ کارگری خدمات‌ عمومی (وردی) و اتحادیه راه‌آهن و حمل‌و‌نقل (ای‌وی‌جی) در فراخوانی از کارکنان بخش‌های حمل‌ونقل خواستند به این اعتصاب ۲۴ ساعته بپیوندند.

در پاسخ به این فراخوان، کارکنان حمل‌ونقل عمومی آلمان از جمله مترو‌، اتوبوس‌رانی، فرودگاه، راه‌آهن و بنادر آلمانی در اعتراض به ناکافی بودن دستمزد‌ها دست از کار کشیدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رسانه‌های ‌آلمان از روزهای گذشته در مورد بزرگترین اعتصاب سراسری کشور طی سه دهه اخیر و احتمال بروز هرج‌و مرج ناشی از آن هشدار داده‌اند.

پروازهای مونیخ و فرانکفورت،‌ دو فرودگاه بزرگ آلمان لغو و قطارهای شبکه دویچه‌بان هم از حرکت ایستادند.

اتحادیه‌ کارگری خدمات عمومی و اتحادیه راه‌آهن و حمل‌و‌نقل خواستار افزایش۱۰ تا ۱۲ درصدی دستمزد نزدیک به دو میلیون و ۸۰۰ هزار نیروی انسانی خود هستند. درخواستی که کارفرمایان تا‌کنون با آن موافقت نکرده‌‌اند.

کارفرمایان اعتصاب اخیر را «زیاده‌خواهی»، «غیرضروری» و «توجیه‌ناپذیر» ارزیابی می‌کنند و هشدار می‌دهند که دستمزدهای بالاتر برای کارکنان حمل‌ونقل عمومی به بالا رفتن کرایه‌ها و مالیات‌ها می‌انجامد.

این اظهارنظرات در حالی مطرح می‌شود که تورم ناشی از همه‌گیری کوید-۱۹و در پی آن حمله نظامی روسیه به اوکراین هزینه زندگی در آلمان را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. براساس آمارهای رسمی، نرخ تورم آلمان در ماه گذشته میلادی (فوریه) نسبت به سال پیش از آن به ۹.۳ درصد افزایش یافته است.

اعتصاب سراسری روز دوشنبه آلمان بخشی از موج اعتصابات کارگری در کشورهای ثروتمند اروپایی از جمله فرانسه و بریتانیا طی ماه‌های اخیر است. در هر یک از این کشور‌ها صدها هزار تن از کارکنان بخش‌های مختلف خواستار افزایش دستمزدها یا بهبود وضعیت کار و بازنشستگی هستند.

بیشتر از جهان