خط‌ونشان مورینیو برای رم

مربی پرتغالی از حالا به‌دنبال تضمین برای تقویت تیم در فصل آینده است

ژوزه مورینیو سرمربی پرتغالی آ اس رم در جریان بازی فوتبال سری آ ایتالیا- Andreas SOLARO / AFP

رم هفته گذشته دربی پایتخت ایتالیا را در یک بازی جنجالی به لاتزیو باخت تا فرصت صعود به رده سوم سری A را از دست بدهد، ولی هنوز امیدوار است که یکی از چهار سهمیه‌ لیگ قهرمانان فصل آینده را به دست آورد.

مسیر دیگری که می‌تواند رم را به لیگ قهرمانان برساند، قهرمانی در لیگ اروپا است. آن‌ها با برتری مقابل رئال سوسیداد، به یک‌چهارم نهایی صعود کردند و حریف بعدی‌شان، فاینورد، صدرنشین لیگ هلند است.

پیشرفت آرام و مستمر رم با هدایت مورینیو ادامه دارد و مربی پرافتخار پرتغالی تلاش می‌کند فاصله تیمش با مدعیان فوتبال ایتالیا کمتر شود. او فصل گذشته با قهرمانی در لیگ کنفرانس اروپا، رم را بعد از سال‌ها به یک جام مهم رساند.

مورینیو تا سال ۲۰۲۴ با رم قرارداد دارد، ولی به‌تازگی برای باشگاه شرط گذاشته است که در صورت تقویت نشدن تیمش در پایان فصل جاری جدا خواهد شد. به گزارش «کوریره دلاسرا»، مورینیو خواهان ملاقاتی با مدیران رم در آینده نزدیک شده است. او ماه گذشته در مصاحبه‌ای گفته بود: «ما در اواسط ماه فوریه هستیم. فکر می‌کنید باشگاه می‌خواهد در پایان فصل با من صحبت ‌کند؟ آن زمان خیلی دیر خواهد بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این روزنامه رمی نوشته که ادامه همکاری با مورینیو اولویت باشگاه است، ولی مربی پرتغالی برای فصل آینده خواهان جذب سه بازیکن جدید شده است. رم تابستان گذشته نمانیا ماتیچ، پائولو دیبالا و آندرئا بلوتی را به‌عنوان بازیکن آزاد و جینی واینالدوم را به‌عنوان بازیکن قرضی جذب کرد. گران‌ترین خرید این تیم زکی چلیک، مدافع راست ترکیه‌ای لیل، به قیمت هفت میلیون یورو بود. دست مدیران رم به‌دلیل قوانین بازی جوانمردانه مالی خیلی باز نیست و مشخص نیست که آن‌ها بتوانند خواسته‌های مورینیو را برآورده کنند.

به گزارش شبکه اسکای ایتالیا، مورینیو خواهان یک مدافع میانی است که توانایی بازی‌سازی خوبی داشته باشد. یک هافبک میانی و یک مهاجم که جانشین تامی آبراهام شود، دیگر خواسته این مربی است. آبراهام مایل است به لیگ برتر انگلیس بازگردد و منچستریونایتد یکی از مشتریان این مهاجم انگلیسی محسوب می‌شود.

در روزهای گذشته نام مورینیو به‌عنوان گزینه مربیگری چند تیم بزرگ اروپایی در فصل آینده مطرح شد. پاری‌سن‌ژرمن یکی از این تیم‌ها است که با کریستف گالتیه هم نتوانست در لیگ قهرمانان موفق باشد و مورینیو با نظم آهنینش گزینه خوبی است که می‌تواند به این تیم پرستاره سروسامان بدهد.

بعد از نتایج ضعیف هفته‌های اخیر آنچلوتی، نام مورینیو در میان گزینه‌های هدایت فصل آینده رئال مادرید هم مطرح شد. البته روزنامه اسپانیایی مارکا این شایعه را تکذیب و اضافه کرد که مدیران رئال و مورینیو به خاطر دوستی قدیمی، ارتباط دائمی دارند و تماس آن‌ها به معنی مذاکره نبوده است.

بیشتر از فوتبال