قتل یک زن به خاطر خشم و حسادت شوهر

این مرد پیش از آن که همسرش را در برابر چشم کودکان به قتل برساند، او را مجبور به بلعیدن حلقه ازدواجش کرد

جسد لوسی ان راشتون ۳۰ ساله در ماه ژوئن ۲۰۱۹ در منزل وی پیدا شد

FAMILY HANDOUT/ Twitter

به شنیده دادگاه، شوهری حسود و خشن، پیش از آن که طی حمله‌ای ظالمانه، در برابر چشم کودکان، با ضرب و جرح همسرش را به قتل رساند، کوشید تا او را مجبور به بلعیدن حلقه ازدواجش کند.

شان دایسون ۲۸ ساله، متهم به قتل لوسی ان راشتون ۳۰ ساله است، زیرا در ساعات اولیه روز ۲۳ ژوئن در خانه‌شان در شهر اندور در همپشایر، با حمله به همسرش و نگهداشتن سر و بدن او زیر پاهای خود، باعث مرگ او شده است.

سایمون جونز، دادستان، به دادگاه سلطنتی وینچستر گفت که این زوج پس از ازدواج در سال ۲۰۱۰  به گرتنا گیرین نقل مکان کردند، اما در تمام این مدت خانم راشتون قربانی «همیشگی خشونت خانگی بوده» است. 

آقای جونز گفت: «رابطه متهم و لوسی را شاید بتوان به بهترین نحو با واژه «مسموم» توصیف کرد. لوسی بعد از آن که برای مدتی طولانی تحت ضرب و جرح شدید قرار گرفت، توسط متهم به قتل رسید. ضرب و جرح هنگامی به اوج خود رسید که لوسی به پشت روی زمین افتاده بود و متهم چندین بار روی سر و سینه او ‌پرید و به اندام او لگد کوبید. هیچ توجیهی برای ضربات پی در پی، لگد کوفتن‌های پی در پی و پریدن‌های مکرر بر پیکر لوسی وجود ندارد. تمام این حادثه حاصل خشم یک مرد حسود و خشن بوده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای جونز گفت که آقای دایسون که بعدازظهر پیش از حادثه نیز خانم راشتون را به باد کتک گرفته بوده است، زیرا از تماس تلفنی‌ای که او از مردی که پیشتر با وی ارتباط داشت دریافت کرده بود، به خشم آمده بوده است.

وی افزود، یکی از کودکان آنان در آن ماجرا شاهد بوده است که آقای دایسون در ساعات اولیه روز، به خانم راشتون گفته است: «حلقه را قورت بده چون ما دیگر با هم نیستیم.»

بنا به ادعای این شاهد، خانم راشتون حلقه را در دهانش قرار می‌دهد ولی آن را قورت نمی‌دهد، زیرا آن حلقه سپس در راه‌پله توسط پلیس یافت شد.

آقای جونز گفت، این شاهد خردسال بعدتر دوباره از خواب برمی‌خیزد و آقای دایسون را در حال مضروب کردن خانم راشتون مشاهده می‌کند؛ در حالی که لوسی «صدایی غمگین» داشته است و متهم «حالتی تهاجمی» به خود گرفته بود.

به گفته آقای جونز، خانم راشتون در ماه‌های پیش به اعضای خانواده خود گفته بوده است که می‌ترسد آقای دایسون وی را به قتل برساند.

دادستان افزود: «او به این نتیجه رسیده بود که آقای دایسون بلایی سر او خواهد آورد و اگر او نتواند با وی باشد، نخواهد گذاشت با هیچ کس دیگری رابطه داشته باشد.»

آقای جونز گفت، در ماه فوریه خانم راشتون بار دیگر درباره رفتارهای متهم اظهار نگرانی کرده بود «و ساکی آماده کرده بود با لباس و اسلحه و کناری گذاشته بود.»

او گفت، مادر خانم راشتون هم، از جمله از طریق تماس ویدیویی، شاهد کتک خوردن دخترش به دست آقای دایسون بوده است.

آقای جونز ادامه داد: «این واقعیت که لوسی اندکی قبل از این واقعه، درباره قتل خود نگران بوده است، مدرکی مهم دال بر وضعیت ارتباط آنان در آن زمان و نگرانی لوسی درباره متهم است که به زعم وی، می‌توانست با خشونت به شدیدترین نحو و بدترین عاقبت منجر شود.»

او افزود: «هیچ تردیدی درباره قتل لوسی به دست متهم نیست. ما فقط می‌خواهیم ثابت کنیم که اتفاق آن شب، این گونه نبود که متهم ناگهان کنترل خود را از دست بدهد، بلکه در ادامه و نتیجه رفتارهای خشن وی در هفته‌ها و ماه‌های پیش از آن شب بوده است.»

به هیات منصفه تصاویر دوربین مداربسته سالن هتلی در بورنموث در ماه سپتامبر ۲۰۱۸ نشان داده شد که در آن، متهم خانم راشتون را مضروب می‌کند و به او تف می‌کند.

آقای دایسون، اهل اندور از همپشایر، اتهام قتل را انکار کرده است. محاکمه ادامه دارد.

گزارش‌های تکمیلی از سایر آژانس‌های خبری

© The Independent

بیشتر از جهان