تداوم حملات شیمیایی به مدارس دخترانه در دست‌کم ۲۰ شهر ایران؛ حمله نیروهای سرکوبگر به خانواده‌های نگران

هم‌زمان با افزیش حملات شیمیایی به مدارس، والدین دانش‌آموزان در شهرهای تهران، رشت، کرمانشاه، اردبیل و اصفهان تجمع اعتراضی برگزار کردند

از صبح روز شنبه، ۱۳ اسفند، خبرهایی از افزایش مسمومیت تعدادی دیگر از دانش‌آموزان در شهرهای مختلف منتشر شد. بر اساس گزارش‌ها، تا لحظه تنظیم خبر، حملاتی شیمیایی علیه مدارس دخترانه در دست کم ۲۰ شهر ایران صورت گرفته است.

شهرهای تهران، همدان، کبودرآهنگ، زنجان، تبریز، پرند، کوار، نسیم شهر، پاکدشت، صفاشهر، کاشان، اسلامشهر، املش، رشت، لاهیجان، قم، کاشان، باسمنج، ارومیه و کرج، روز شنبه با حملات شیمیایی روبه‌رو شدند. ادامه این حملات و گسترش مسمومیت‌ دانش‌آموزان باعث شد تا والدین آنها در شهرهای مختلف اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کنند و علیه آموزش و پرورش و جمهوری اسلامی شعار سر دهند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در روز شنبه، ۳۰ دانش‌آموزان مدرسه شاهد نورالزهرا ارومیه صبح روز شنبه دچار مسمومیت شدند. این دانش‌آموزان توسط اتوبوس آمبولانس به بیمارستان طالقانی ارومیه انتقال داده شدند. همچنین دانش‌آموزان دو مدرسه دخترانه در شهر همدان و شهرستان‌ کبودراهنگ نیز دچار مسمومیت شدند. مصدومین این حادثه تروریستی نیز به بیمارستان منتقل شدند.

مدارس باقرالعلوم، ام ابیها و اسدیان اسلامشهر نیز صبح شنبه مورد حمله قرار گرفتند و دانش‌آموزان این مدارس نیز با مسمومیت روبه‌رو شده و اتوبوس‌های آمبولانس برای رسیدگی به مصدومان این حادثه به مدارس اعزام شدند.

۲۹ دانش‌آموز مدرسه دخترانه ولی‌عصر زنجان نیز مورد حملات شیمیایی قرار گرفتند و به دلیل مسمومیت به بیمارستان آیت‌الله موسوی منتقل شدند. خبرگزاری‌های داخل ایران اعلام کردند که حدود ۲۹ نفر از دانش‌آموز به این بیمارستان انتقال پیدا کردند و با توجه به علائم، درمان‌های لازم انجام شده است.

برخی خبرها حاکی از آن است که صبح روز شنبه همچنین دانش‌آموزان دو‌ مدرسه در تبریز و یک مدرسه در باسمنج با علائم حالت تهوع، ضعف و سرگیجه مواجه شدند که سریعا توسط آمبولانس‌های اورژانس به بیمارستان سینای تبریز اعزام شدند.

در شهر کرج نیز دانش‌آموزان مدرسه‌ دخترانه‌ مهاجر، مدرسه «برجسته»، نیز صبح روز شنبه مورد حمله با گاز سمی قرار گرفتند و ماشین‎های اورژانس با حضور در محل نسبت به انتقال مصدومان به بیمارستان اقدام کرد.  یکی از والدین دانش‌آموزان با انتشار ویدئویی از مدرسه برجسته اعلام کرد که مدیران مدرسه کودکان را با وجود انتشار گاز سمی در مدرسه، در کلاس‌ها نگه داشته‌اند و اجازه حضور آن‌ها در حیاط را نمی‌دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برخی دانش آموزان مدرسه دخترانه سید جمال الدین اسدآبادی در منطقه عبدل آباد تهران به خاطر استنشاق گازهای سمی مسموم شدند. از دبیرستان دخترانه مرتضی محمدی شهر پرند، همچنین در مدرسه هاجر تهران منطقه ۱۷ - ابوذر، مدرسه ابتدایی کریمه ی اهل بیت دوره دوم منطقه ۱۴ تهران هم خبرهایی دال بر انتشار گازهای سمی و مسمومیت دانش‌آموزان منتشر شده است.

بر اساس گزارش‌های رسمی همچنین دبیرستان دخترانه جواد‌الائمه در نسیم شهر، دبیرستان دخترانه کفایی‌زاده واقع در پاکدشت، مدرسه امامت و یک مدرسه دخترانه دیگر در منطقه صفادشت، هنرستان دخترانه کتابچی کاشان، مدرسه دارالزهرا  قم، مدرسه تاجگردون لاهیجان، مدرسه غیر دولتی شایستگان شهر املش، مدرسه‌ای در شهر رشت نیز مورد حمله با گاز شیمیایی قرار گرفتند که مسمومیت دانش‌آموزان را در پی داشت. مسئولان دبیرستان دخترانه «کفایی‌زاده» در پاکدشت پس از حمله شیمیایی به این مدرسه، درها را بستند و از خروج دانش‌آموزان جلوگیری کردند.

در همین راستا صبح امروز و پس از وقوع حملات دوباره علیه مدارس، شماری از والدین دانش‌آموزان در رشت با تجمع مقابل اداره آموزش و پرورش استان گیلان خواستار پاسخگویی رئیس آموزش و پرورش و مسئولان شدند.

در کرمانشاه نیز والدین دانش‌آموزان مقابل ساختمان آموزش و پرورش این شهر تجمع کردند. در پی برگزاری این تجمع اعتراضی در پی این تجمع نیروهای انتظامی و لباس شخصی به محل اعزام شدند و والدین معترض را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

در شهر اردبیل نیز والدین معترض دانش‌آموزان مقابل ساختمان آموزش و پرورش این شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند. مدارس این شهر نیز طی روزهای گذشته با حملات شیمیایی مواجه شده بودند.

در پی برگزاری تجمع اعتراضی مقابل برخی مدارس در شهر تهران نیز نیروهای پلیس و لباس شخصی اقدام به ضرب و شتم والدین دانش‌آموزان و بازداشت برخی از آن‌ها کردند. خانواده دانش‌آموزان در تهران روز شنبه، در اعتراض به مسمومیت گسترده در مدارس، مقابل اداره آموزش و پرورش منطقه دو تهران تجمع کردند. معترضان در این تجمع اعتراضی شعار «مرگ بر طالبان، چه ایران چه افغان» سر دادند.

والدین دانش‌آموزان در شهر اصفهان نیز با تجمع مقابل ساختمان آموزش و پرورش این شهر شعار «اسید پاشی مسمومیت، هر دو یک جنایت» سردادند.