همسر رئیس‌جمهوری آمریکا: جو بایدن آماده نامزدی در انتخابات است

نتایج نظرسنجی‌های مختلف از کاهش محبوبیت جو بایدن حکایت دارند

جیل بایدن، بانوی اول ایالات متحده، در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس یکی از واضح‌ترین نشانه‌ها را مبنی بر اینکه جو بایدن، برای دومین دوره نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری خواهد شد، ارائه کرد.

او در مصاحبه روز جمعه خود تاکید کرد که «تقریبا کاری برای انجام دادن باقی نمانده است جز تعیین زمان و مکان اعلام اطلاعیه نامزدی».

اگرچه جو بایدن بارها اشاره کرده است که قصد دارد یک بار دیگر نیز به عنوان رئیس‌‌جمهوری آمریکا انتخاب شود، هنوز این خبر را به طور رسمی اعلام نکرده است.

جو بایدن که درصورت پیروزی مجدد، در پایان دوره دوم ریاست جمهوری آمریکا فردی ۸۶ ساله خواهد بود، تلاش می‌کند انتقادها را در مورد اینکه برای ادامه خدمت در این جایگاه مهم سن زیادی دارد، برطرف کند.

جیل بایدن که سفر پنج روزه‌ای به آفریقا داشته است، در بخشی از گفتگوی خود با خبرنگار آسوشیتدپرس در نایروبی اظهار کرد: «او {جو بایدن} می‌گوید که کارش تمام نشده است. او کاری را که شروع کرده، هنوز تمام نکرده است. این چیزی است که مهم است. چند بار باید آن را بگوید تا شما باور کنید؟»

هنگامی که از رئیس‌جمهوری آمریکا درباره اظهارات همسرش در این مصاحبه جویا شدند، جو بایدن خندید و گفت: «قبل از اینکه وارد یک کارزار تمام‌عیار شوم، کارهای دیگری را باید تمام کنم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دستیاران بایدن گفته‌اند که احتمالا در ماه آوریل، پس از پایان اولین سه‌ماهه جمع‌آوری کمک‌های مالی، نامزدی او برای انتخابات ریاست جمهوری بعدی اعلام خواهد شد. این زمان تقریبا همان وقتی است که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا، رسما کارزار انتخاب مجدد خود را آغاز کرد.

جیل بایدن، بانوی اول آمریکا، مدت‌ها است که به عنوان یک چهره کلیدی در برنامه‌ریزی آینده همسرش معرفی شده است.

او در پاسخ به این سوال که آیا نظرش در مورد نامزدی مجدد جو بایدن تاثیر دارد یا خیر، گفت: «البته جو به من گوش می‌دهد، زیرا ما یک زوج هستیم اما او تصمیم خودش را می‌گیرد، باور کنید.»

جیل بایدن ۷۱ ساله همچنین تاکید کرد که حاضر نیست به بازنشستگی از تدریس نویسندگی و زبان انگلیسی فکر کند. او درباره ادامه فعالیت‌هایش تاکید کرد: «هنوز وقتش نرسیده است.»

گفته‌های جیل بایدن درباره این که همسرش برای انتخاب مجدد به عنوان رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمادگی کافی را دارد، در حالی است که نتایج نظرسنجی‌های مختلف از کاهش محبوبیت جو بایدن حکایت دارند.

یافته‌های آماری نظرسنجی‌های مختلف نشان می‌دهد که محبوبیت بایدن همچنان در حال کاهش است، تورم بالا است و بیشتر آمریکایی‌ها از وضعیت اقتصادی این کشور ناراضی‌اند.

در یکی از نظرسنجی‌های شبکه سی‌بی‌اس نیوز، از شرکت‌کنندگان خواسته شد بایدن را با یک کلمه توصیف کنند. در پاسخ، ۵۷ درصد او را «حواس‌پرت» خواندند، ۵۱ درصد از واژه «بی‌کفایت» استفاده کردند و ۴۷ درصد گفتند که او «تفرقه‌انداز» است. در این میان، تنها ۴۵ درصد او را «لایق» و ۴۰ درصد «متمرکز» دانستند.

بیشتر از جهان