شاهزاده رضا پهلوی در پاسخ به ایندیپندنت فارسی: کشورهای غربی می‌توانند از اعتصاب‌ها در ایران حمایت مالی کنند

شاهزاده رضا پهلوی: سیاست محوری غرب باید «پشتیبانی حداکثری» از مردم ایران باشد

شاهزاده رضا پهلوی روز چهارشنبه، ۳ اسفند ۱۴۰۱، در ادامه سلسله نشست‌های خود با مقام‌های اروپایی و رسانه‌های بین‌المللی، در یک نشست رسانه‌ای در پاریس با حضور خبرنگاران رسانه‌های بین‌المللی و فارسی‌زبان، از جمله «ایندیپندنت فارسی» شرکت کرد.

شاهزاده رضا پهلوی در نشست روز چهارشنبه با عنوان «یک ایران متفاوت»، بار دیگر تاکید کرد مذاکره کشورهای غربی با نمایندگان حکومت ایران بی‌فایده است و کشورهای غربی باید با «پشتیبانی حداکثری» از معترضان، مسیر گذار از نظام جمهوری اسلامی را هموار کنند.

شاهزاده رضا پهلوی، در پاسخ به پرسش خبرنگار «ایندیپندنت فارسی» به اقداماتی که کشورهای غربی برای کمک به اعتراض‌های سراسری مردم ایران می‌توانند در دستور کار قرار دهند اشاره کرد.

به‌گفته شاهزاده رضا پهلوی، دسترسی آزادانه ایرانیان به شبکه اینترنت و تشکیل صندوق اعتصاب‌ها و تامین مالی کارگران اعتصابی از جمله اقداماتی محسوب می‌شود که کشورهای غربی می‌توانند به انجام آن مبادرت کنند.

شاهزاده رضا پهلوی در بخش دیگری از پاسخ خود به خبرنگار «ایندیپندنت فارسی» تاکید کرد گفت‌وگوها و نشست‌ها با مقام‌های کشورهای مختلف، به‌منظور بررسی اقدامات مشترک یا مستقل پارلمان‌ها و نهادهای دولتی ادامه دارد.

به‌گفته شاهزاده رضا پهلوی، دولت‌های غربی باید سیاست خود در قبال ایران را از اعمال فشار حداکثری به جمهوری اسلامی، به پشتیبانی حداکثری از مبارزات مردم ایران تغییر دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌گفته شاهزاده رضا پهلوی تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران، یک وظیفه اخلاقی کشورهای اروپایی به‌شمار می‌رود.

شاهزاده رضا پهلوی بار دیگر بر لزوم تشکیل یک حکومت دموکرات و سکولار در آینده ایران تاکید کرد و گفت ما افرادی را گرد هم آورده‌ایم که این گفتمان سکولار را پیش ببرند.

شاهزاده رضا پهلوی، در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگاران گفت هرچند احتمال کودتای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وجود دارد، اما این احتمال بسیار کم‌رنگ است.

به‌گفته شاهزاده رضا پهلوی، حکومت ایران برای ادامه بقا به «رهبری» نیاز دارد و در صورت کودتا یا حرکت نظامی سپاه پاسداران، این «رهبری» با چالش مواجه می‌شود و مشروعیت بین‌المللی هم پیدا نخواهد کرد.