نخستین بوکسور زن عربستان: مطمئنم که تاریخ‌ساز می‌شوم

رغد النعیمی ۲۸ ساله روز ۲۶ فوریه در یک مسابقه بین‌المللی بوکس حاضر می‌شود

عربستان سعودی در سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری در عرصه ورزش زنان داشته است ـ Public Media

رغد النعیمی، نخستین بوکسور زن حرفه‌ای عربستان سعودی، می‌گوید مطمئن است که نخستین بازی حرفه‌ای خود را با پیروزی به پایان می‌برد.

به گزارش العربیه، رغد النعیمی درباره مسابقه‌ای که روز یکشنبه، ۲۶ فوریه (۷ اسفند)، در ریاض خواهد داشت، گفت: «اطمینان دارم پیروز خواهم شد، زیرا کاملا تمرین‌‌کرده و آماده‌ام. همواره می‌خواستم در بالاترین سطح بازی کنم و مصمم هستم ثابت کنم که به‌عنوان یک زن از عربستان سعودی، می‌توانم در رویدادهای بین‌المللی رقابت کنم.»

این ورزشکار ۲۸ ساله که قرار است در دیریه به مصاف رقیبانش از کشورهای دیگر برود، افزود: «اینکه در جایگاه نخستین زن عربستانی در یک رویداد بین‌المللی بوکس شرکت می‌کنم، باعث افتخار من است. هرگز فکر نمی‌کردم روزی بتوانم در چنین صحنه بزرگ بین‌المللی‌ای در کشورم مسابقه دهم. عربستان سعودی به خوبی از جوانان خود حمایت می‌کند و بی‌صبرانه منتظرم با رقابت در مسابقه‌ای که  در پیش دارم، بخشی از تاریخ کشورم باشم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رغد النعیمی حین تحصیل در ایالات متحده با ورزش بوکس آشنا شد و پس از بازگشت به عربستان سعودی، همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

او درباره فعالیت در عرصه بوکس گفت: «معمولا ورزشکاران این رشته تمرین‌های خود را از سنین پایین شروع می‌کنند، در حالی‌که من در اوایل ۲۰ سالگی تمرین‌هایم را شروع کردم. با این حال، از لحظه‌ای که بوکس را شروع کردم، می‌دانستم که در این ورزش توانمندم و عشقم به آن هرگز از بین نرفت.»

عربستان سعودی در سال‌های اخیر میزبان تعداد زیادی رقابت مهم در ورزش بوکس بوده است. فدراسیون بوکس عربستان سعودی در سال‌های اخیر از افزایش ۳۰۰ درصدی شمار بوکسورهای تازه خبر داده است.

در حال حاضر ۵۹ سالن رسمی بوکس در سراسر عربستان سعودی موجود است، در حالی‌که در سال ۲۰۱۹ فقط هفت سالن بوکس وجود داشت.

تا چندی پیش،‌ عربستان سعودی به طور سنتی محدودیت‌هایی برای حضور زنان در رقابت‌های ورزشی اعمال می‌کرد. اما طی سال‌های گذشته، به‌ویژه در چارچوب برنامه چشم‌انداز ۲۰۳۰ شاهزاده محمد بن‌ سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، پیشرفت‌های زیادی در زمینه ورزش و نیز حضور اجتماعی زنان در زندگی روزمره به‌دست آمده است. این برنامه‌‌های اصلاحات، برای نخستین بار، برنامه‌های ورزشی آزادانه را برای دختران عربستان سعودی در مدارس این کشور تامین کرد.

بیشتر از ورزش