برجسته کردن باسن به سبک برزیلی از مرگبارترین جراحی‌های زیبایی است

علت اصلی مرگ پس از این جراحی، آمبولی چربی است

در این جراجی چربی را از قسمت‌های مختلف بدن، مثل ران، بازو، شکم، کمر و پهلو استخراج و به باسن تزریق می‌کنند-Canva

در سال‌های اخیر جراحی‌های زیبایی بسیار پرطرفدار شده‌اند و جراحی باسن نیز یکی از آنها است.

«لیفت باسن برزیلی» که به نام بی‌بی‌ال (BBL) نیز شناخته می‌شود به معنی بالاکشیدن باسن و حجیم‌ کردن آن است و یکی از پرتقاضاترین جراحی‌های زیبایی است. بر اساس گزارش انجمن جراحی پلاستیک زیبایی آمریکا، در سال ۲۰۲۱، ۶۱ هزار و ۳۸۷ عمل بزرگ کردن باسن به این روش در آمریکا انجام شد و تعداد آن رو به افزایش است.

جراحی بالاکشیدن باسن به سبک بزریلی یکی از خطرناک‌ترین و کشنده‌ترین عمل‌های زیبایی است که کمتر کسی درباره عوارض آن صحبت می‌کند. 

لیفت باسن برزیلی چیست؟
در جراحی بالاکشیدن و حجیم کردن باسن برزیلی، جراح چربی را از قسمت‌های مختلف بدن، مثل ران، بازو، شکم، کمر و پهلو استخراج و به باسن تزریق می‌کند.
این روش دو مزیت دارد: اول به دلیل استخراج چربی، در قسمت‌هایی که چربی برداشته می‌شود کاهش سایز اتفاق می‌افتد، و دیگر اینکه باسن برجسته‌تر می‌شود. علاوه بر این، بزرگ کردن و بالا کشیدن باسن به این روش، به نسبت استفاده از ایمپلنت‌های سیلیکونی طبیعی‌تر است.

هرچند روش جراحان مختلف ممکن است متفاوت باشد، اما روش کار تقریبا یکی است. قبل از جراحی، پزشک خطوط راهنما را روی بدن رسم می‌کند تا بداند از کجا چربی بردارد و به کجا باید تزریق کند. پس از اینکه بیمار بیهوش شد، جراح چربی را استخراج می‌کند، سپس از طریق یک فرایند پاکسازی، سلول‌های چربی زنده از مایع لیپوساکشن جدا شده و از طریق برش‌های کوچک به نواحی مورد نظر تزریق می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دوران نقاهت چگونه است؟
هرچند این جراحی چندان مشکل نیست، دوران نقاهت دشواری دارد که سخت‌ترین بخش آن است. البته آستانه تحمل درد افراد مختلف متفاوت است، اما دوره نقاهت می‌تواند بین دو تا شش هفته متغیر باشد.

در دو هفته اول اجازه ندارید بنشینید، به پشت دراز بکشید یا به هیچ وجه عضلات باسن خود را روی سطوح سخت قرار دهید. در واقع شما باید به شکلم یا پهلو بخوابید و برای تمام فعالیت‌های روزانه، به جز رفتن به دستشویی، ایستاده بمانید.
پس از اینکه جراح به شما اجازه داد، می‌توانید با استفاده از بالش‌های دونات شکل مخصوص که فشار روی باسن را کاهش می‌دهند بنشینید، و بعد از هشت تا ۱۰ هفته می‌توانید به صورت معمولی بنشینید.

انتظار چه چیزی را داشته باشید؟
نتایج این جراحی اغلب نیمه‌دائمی‌اند و این احتمال وجود دارد که برای بازگشت به شکل اولیه بدن به جراحی نیاز داشته باشید. تنها ۷۰-۸۰ درصد چربی تزریق شد در ناحیه مورد نظر باقی می‌ماند و بقیه آن جذب بدن می‌شود که ممکن است به کاهش اندازه یا تغییر شکل منجر شود.

سلول‌های چربی تزریق شده به باسن درست مثل بقیه سلول‌های چربی بدن عمل می‌کنند. یعنی اگر وزن اضافه کنید، سلول‌های چربی بیشتری در این ناحیه جمع می‌شود و باسنتان بزرگتر می‌شود، در مقابل اگر وزن کم کنید، تعداد سلول‌های چربی کاهش یافته و کوچکتر می‌شود.
خطرات
به گزارش چاینا مورنینگ پست، میزان مرگ و میر ناشی از جراحی لیفت برزیلی به اندازه یک در ۳۰۰۰ تخمین زده می‌شود که نسبت به خیلی از جراحی‌های زیبایی دیگر درصد بالایی است.

علت اصلی مرگ پس از این جراحی، آمبولی چربی است. آمبولی چربی زمانی اتفاق می‌افتد که چربی وارد جریان خون شود. این چربی می‌تواند از طریق جریان خون حرکت کند و باعث انسداد رگ شود. اختلالی که می‌تواند کشنده باشد.
در یکی از روش‌های لیفت باسن برزیلی چربی به فضای زیر جلدی -فضای بین عضلات و پوست- تزریق می‌شود. اگر این کار به درستی انجام نشود، ممکن است به طور تصادفی به عضله تزریق شود. در اثر این اتفاق چربی ممکن است به ریه‌ها یا قلب شما برود که می‌تواند عواقب مرگباری داشته باشد.
تخمین زده می‌شود که حدود سه درصد عمل‌های لیفت باسن برزیلی در سراسر جهان عوارض دارند.

بیشتر از مُد و زیبایی