تغییر دستورالعمل‌های جراحی لیفت برزیلی باسن برای ایمن‌تر شدن آن

این عمل جراحی بسیار محبوب منجر به مرگ یک نفر از هر سه هزار نفری می‌شود که تحت آن قرار می‌گیرند

در سال‌های اخیر، محبوبیت عمل‌های جراحی «بی‌بی‌ال» افزایش چشمگیری یافته است - Canva

جراحان پلاستیک بریتانیا برای ایمن‌تر شدن عمل جراحی لیفت برزیلی باسن، بی‌بی‌ال، (BBL)، مجموعه دستورالعمل‌های تازه‌ای منتشر کرده‌اند.

این عمل جراحی عبارت از برداشتن چربی از جاهای دیگر بدن و تزریق آن به لمبرها برای بزرگ‌تر کردن آن‌ها است.

در سال‌های اخیر، محبوبیت عمل‌های جراحی «بی‌بی‌ال» به‌رغم شهرتی که به خطرناک بودن دارند، افزایش چشمگیری یافته است و منجر به مرگ یک نفر از هر سه‌هزار نفری می‌شود که تحت این عمل قرار می‌گیرند.

در پی مرگ دو زن بریتانیایی در اثر انجام این عمل در سال ۲۰۱۸، «انجمن جراحان پلاستیک زیبایی بریتانیا»، بی‌ای‌ای‌پی‌اس (BAAPS)، به اعضای خود اعلام کرد که این عمل لیفت را انجام ندهند.

حالا این نهاد در دستورالعمل‌های خود درباره انجام عمل جراحی لیفت برزیلی باسن، بازنگری و توصیه کرده است که تزریق چربی نباید آنقدر عمیق باشد که به لایه ماهیچه برسد، تا از بروز مشکلات خطرناکی مانند تشکیل لخته جلوگیری شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جراحانی که این عمل را انجام می‌دهند باید چربی را «فقط به لایه زیرجلدی» تزریق کنند، زیرا شواهد «نشان می‌دهد که تنها موارد مرگ در اثر این عمل زمانی بوده که چربی به لایه‌های عمیق‌تر ماهیچه تزریق شده است».

افزون بر این، برای اطمینان از ماندن چربی در لایه بافت‌های زیرپوستی، این نهاد استفاده از سونوگرافی را همزمان با تزریق چربی به ناحیه باسن، الزامی کرده است.

انجمن جراحان پلاستیک زیبایی بریتانیا گفت: «این تنها راهی است که جراحان می‌توانند مطمئن شوند که به لایه ماهیچه‌ای نرسیده‌اند.»

این موضوع، انجمن جراحان پلاستیک را به‌سمت خودداری از استفاده از اصطلاح «بی‌بی‌ال» هدایت می‌کند و این عمل جراحی ایمن‌تر را «چربی‌زنی به ناحیه سرینی سطحی» (Superficial Gluteal Lipofilling -SGL) نامیده‌اند.

مارک پاسیفیکو، رئیس این گروه، می‌گوید: «دستورالعمل‌های جدید انجمن بی‌ای‌ای‌پی‌اس بسیار بهداشتی، مستحکم و جامع است و شواهد این موضوع را با دید انتقادی تجزیه‌وتحلیل کرده‌اند.»

«در تمامی موارد مرگ ثبت‌شده در روش بی‌بی‌ال، با تزریق چربی به ماهیچه، در نیام (بافت پیوندی) گسست ایجاد می‌شود. بنابراین، روش بی‌بی‌ال را کنار می‌گذاریم و به سراغ روش چربی‌زنی به ناحیه سرینی سطحی می‌رویم که در آن خللی به نیام وارد نمی‌شود.»

او افزود: «برای اطمینان، به جراحان می‌گوییم باید این کار را فقط با راهنمایی سونوگرافی همزمان انجام دهند، زیرا تنها راهی است که تضمین می‌کند عمل به صورت ایمن و در سطح انجام گیرد.»

انجمن عمل‌های زیبایی فقط در سال ۲۰۲۰ تعداد ۴۰هزار و ۳۲۰ عمل تقویت باسن ثبت کرده است که شامل پیوند زدن چربی به روش بی‌بی‌ال و کاشت باسن می‌شود.

اما بی‌بی‌ال از لحاظ محبوبیت گوی سبقت را از روش کاشت باسن ربود و محبوب‌ترین روش بزرگ‌‌کردن باسن شد.

جراحان بریتانیا از افزایش شمار کسانی که برای انجام این عمل به خارج می‌روند، ابراز نگرانی کرده و هشدار داده‌اند که این بیماران در معرض خطر مواردی نظیر «بروز گندخونی، استفاده از روش‌های نامطلوب، بروز ترومبوز سیاهرگی عمیق، و آمبولی ریه قرار دارند».

پاسیفیکو افزود: «اکثریت عوارض مشاهده‌شده ناشی از بی‌بی‌ال در سازمان خدمات ملی سلامت به گندخونی، نکروز چربی، و نکروز پوست ربط داشته است. بنابراین، با ارائه دستورالعمل‌های جدید، به عموم مردم خواهان استفاده از این روش کمک می‌کنیم.»

© The Independent

بیشتر از زندگی