مراسم بریت ۲۰۲۳؛ هری استایلز جایزه‌ها را درو کرد

در این رویداد، بیانسه به عنوان هنرمند بین‌المللی سال انتخاب شد

در شبی که بسیاری از ستارگان موسیقی بی‌صبرانه منتظر اعلام برندگان جوایز مهم بریت ۲۰۲۳ بودند، این هری استایلز، خواننده بریتانیایی، بود که در این شب نیز مانند مراسم گرمی، خوش درخشید و بیش از همه افتخارآفرین شد.

جوایز بریت (The Brit Awards) که بیشتر با نام کوتاه‌شده «بریتز» شناخته می‌شود، جایزه سالانه موسیقی پاپ است که از طرف اتحادیه موسیقی بریتانیا به برگزیدگان اهدا می‌شود. بریتز در واقع کوتاه شده واژه «بریتیش» یا «بریتانیا» است.

مراسم پرهیجان جایزه بریت ۲۰۲۳ شنبه شب برگزار شد و هری استایلز یک هفته پس از برنده شدن جایزه گرمی، بار دیگر دست پر به خانه بازگشت. این خواننده بریتانیایی در هر چهار رشته‌ای که نامزد بود، برنده اعلام شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هری استایلز برای آلبوم «خانه هری» (Harry's House) جایزه مهم بهترین آلبوم محبوب سال را به دست بیاورد. او برای گرفتن جایزه در رشته‌های بهترین ترانه سال، بهترین اجراکننده و بهترین هنرمند سال هم به روی سن فرا خوانده شد.

استایلز در سخنرانی خود، ضمن ابراز خوشحالی از دریافت مهم‌ترین جوایز بریتز ۲۰۲۳، جایزه بهترین هنرمند سال را به فهرستی از خوانندگان زن تقدیم کرد و گفت: «من بسیار بسیار مفتخرم که یک هنرمند بریتانیایی در جهان‌ام. بسیار مفتخرم که امشب اینجایم و با هنرمندان بریتانیایی موسیقی بریتانیایی را جشن می‌گیرم. بابت اینکه مرا انتخاب کردید سپاسگزارم اما از امتیازی که باعث شده است اینجا قرار بگیرم، کاملا آگاهم.»

هری استایلز که در یک برنامه استعدادیابی به شهرت رسید، هفته گذشته موفق شده بود دو جایزه گرمی از جمله جایزه بهترین آلبوم سال را از آن خود کند.

جایزه بریت ۲۰۲۳ پس از جنجال‌هایی که در گذشته بر سر امتیاز بیشتر مردان نسبت به زنان وجود داشت، با تغییراتی مواجه شد. در این مراسم، به جای انتخاب بهترین خواننده مرد و بهترین خواننده زن، از دسته‌بندی‌های جنسیتی خنثی استفاده شد. در بیانیه‌ وب‌سایت این مراسم آمده است: «دسته‌بندی بخش‌ها فارغ از جنسیت به این منظور است که هنرمندان فقط بر اساس کیفیت و محبوبیت کارشان قضاوت شوند، نه بر اساس اینکه چه کسی‌اند.»

این بیانیه اضافه کرد: «ما از اینکه هیچ زنی در فهرست نهایی قرار نگرفت، متاسفیم. عامل مهمش این است که متاسفانه در سال ۲۰۲۲ آلبوم‌های تجاری موفق نسبتا کمی از زنان وجود داشت.»

از ۷۱ هنرمند واجد شرایط در فهرست جوایز بریت ۲۰۲۳، تنها ۱۲ نفر (۱۷ درصد) زن بودند.

رینا ساویاما یکی از خوانندگانی بود که از تغییر دسته‌بندی‌های جنسیتی استقبال کرد. او در عین حال، از فهرست فعلی انتقاد کرد و گفت که تعداد نامزدها باید بیشتر باشد. او در فرش قرمز این جشنواره به خبرنگاران گفت: «اگر نامزدهای بیشتر در رشته‌های بیشتری وجود داشته باشد، می‌بینید که در طول سال چه اتفاقی افتاده و چه کسی تاثیرگذار است.»

در تازه‌ترین مراسم اهدای جایزه موسیقی بریت، اعضای گروه وت لگ (Wet Leg) در رشته‌های بهترین گروه سال و بهترین هنرمند جدید برنده شدند. بیانسه، ستاره دنیای موسیقی، نیز به عنوان هنرمند بین‌المللی سال انتخاب شد. ترانه بیانسه با عنوان «روحم را بشکن» (Break My Soul) به عنوان بهترین آهنگ بین‌المللی سال معرفی شد.

از ویژگی‌های مراسم بریت ۲۰۲۳ لباس‌های خاصی و منحصربه‌فردی بودند که برخی هنرمندان به تن داشتند. یکی از عجیب‌ترین لباس‌های این مراسم به سم اسمیت، ستاره پاپ جهان،‌ اختصاص داشت. حضور او با پوششی مشکی‌رنگ و عجیب توجه دوربین‌ها حاضر در فرش قرمز را به خود جلب کرد.

در کنار اهدای جوایز بریت در رشته موسیقی پاپ، مراسم مشابهی برای موسیقی کلاسیک نیز در نظر گرفته شده است که جایزه بریت کلاسیک نام دارد و در ماه مه برگزار می‌شود.

بیشتر از موسیقی