بریتانیا و آمریکا گروه هکری روسی «تریک بات» را تحریم کردند

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد واشنگتن و لندن خود را متعهد می‌دانند که در برابر تهدیدات سایبری، از تمامی ابزارها و امکانات خود استفاده کنند

به گفته آلن لیسکا، تحلیلگر امنیت سایبری، هرچند بدافزار مخرب «تریک بات» چند سالی است که دیگر فعال نیست، اما افراد و گروه هکری پشت ساخت این بدافزار همچنان دارند به فعالیت‌های خطرناک خود ادامه می‌دهند- Canva

یک روز پس از دیدارهای ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، با مقام‌های ارشد بریتانیا، وزارت خارجه دولت ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، مجموعه تحریم‌های تازه‌ای را علیه اشخاص و نهادهای وابسته به دولت روسیه وضع کرد.

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه نهم فوریه (۲۰ بهمن‌ماه) در گزارشی نوشت دولت بریتانیا، با همراهی ایالات متحده، هفت عضو اصلی یک گروه هکری بدنام روسی با نام «تریک بات» (Trickbot) را به‌اتهام مشارکت در مجموعه‌ای از جرایم سازمان‌یافته سایبری، در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

گروه هکری «تریک بات» عامل ساخت یکی از مخرب‌ترین تهدید‌های امنیتی اینترنت به شمار می‌‌رود. این بدافزار، عامل آلودگی شبکه‌های سازمان‌های مختلف دولتی و غیردولتی در سراسر دنیا و سرقت اطلاعات مالی در کشورهای مختلف است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه در توصیف تهدیدهای امنیتی گروه هکری «تریک بات» در بیانیه‌ای اعلام کرد: در اوج همه‌گیری ویروس کرونا، در سال ۲۰۲۰ این گروه هکری، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ایالات متحده را در سراسر این کشور هدف قرار داد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد واشینگتن و لندن خود را متعهد می‌دانند که در برابر تهدیدات سایبری، از تمامی ابزارها و امکانات خود استفاده کنند.

خبرگزاری رویترز در بخش دیگری از گزارش روز پنجشنبه خود به‌نقل از گریم بیگار، مدیرکل آژانس ملی جرایم بریتانیا، نوشت: این لحظه بسیار مهمی برای بریتانیا و تلاش‌های مشترک این کشور با آمریکا برای جلوگیری از فعالیت مجرمان سایبری به‌شمار می‌رود.

به گفته آلن لیسکا، تحلیلگر امنیت سایبری، هرچند بدافزار مخرب «تریک بات» چند سالی است که دیگر فعال نیست، اما افراد و گروه هکری پشت ساخت این بدافزار همچنان دارند به فعالیت‌های خطرناک خود ادامه می‌دهند. 

بیشتر از جهان