آلمان: حداقل ۱۰۰ تانک «لئوپارد۱» در ماه‌های آینده به اوکراین ارسال می‌کنیم

وزیر دفاع اوکراین در توییتر عکسی از خود و وزیر دفاع آلمان در کی‌یف که ماکت تانک لئوپارد را در دست دارند، منتشر کرد

وزیر جدید دفاع آلمان در کی‌یف AFP

دولت آلمان روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین حداقل ۱۰۰ دستگاه تانک لئوپارد۱ را در ماه‌های آینده دریافت خواهد کرد.

وزارت دفاع آلمان، هلند و دانمارک در یک همکاری مشترک اعلام کردند که اوکراین در ماه‌های آینده این تانک‌ها را دریافت خواهد کرد. آن‌ها در بیانیه مشترکی گفتند که «پشتیبانی و آموزش لجستیک مورد نیاز» برای این تانک‌ها را نیز ارائه خواهند کرد. تانک‌های لئوپارد۱، سلف لئوپارد۲اند که تانک‌های پیشترفته‌تری‌اند و وعده ارسال آن‌ها نیز به کی‌یف داده شده است.

آلمان حدود دو هفته پیش و پس از مدت‌ها تردید در مورد ارسال این مدل از تانک‌ها، از تصمیم خود برای ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین خبر داد.

روز سه‌شنبه، همچنین بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع جدید آلمان، در روزی که اعلام شد ۱۰۰ تانک لئوپارد۱ به اوکراین فرستاده می‌شود، به کی‌یف سفر کرد.

الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین، در توییتر عکسی از خود و پیستوریوس که ماکت تانک لئوپارد را در دست دارند، منتشر کرد. سخنگوی وزارت دفاع اوکراین تایید کرد که این عکس روز سه‌شنبه در پایتخت اوکراین گرفته شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رزنیکوف در این توییت در حالی که ماکت تانک لئوپارد را در دست داشت، نوشت که اولین تانک لئوپارد۲ به کی‌یف رسید و تعداد بیشتری از آن‌ها در راه است.

برلین قبلا گفته بود که ۱۴ دستگاه لئوپارد۲ را به اوکراین خواهد فرستاد.

تصمیم آلمان برای فرستادن تانک‌های لئوپارد به اوکراین پس از هفته‌ها فشار شدید کی‌یف و بسیاری از متحدان اروپایی برلین اتخاذ شد.

آلمان همچنین موافقت کرد که سایر کشورهای اروپایی تانک‌های ساخت آلمان را از ذخایر خود به اوکراین بفرستند. ایالات متحده نیز بعدا اعلام کرد که تانک‌های آبرامز خود را به اوکراین ارسال خواهد کرد و بریتانیا نیز گفته است که تانک‌های مدل چلنجر خود را خواهد فرستاد.

در مجموع، اوکراین می‌گوید که انتظار دارد بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ تانک مدرن غربی را دریافت کند، زیرا این کشور برای حمله‌های جدید روسیه احتمالا در هفته‌های آینده آماده می‌شود.

پیستوریوس گفته‌ است که اولین تانک‌های لئوپارد ممکن است در اواخر مارس یا اوایل آوریل وارد اوکراین شوند.

بیشتر از جهان