تاکید ریشی سوناک به ارسال سریع‌تر کمک‌های نظامی به اوکراین

هفته گذشته شماری از نیروهای اوکراینی برای آموزش کار با تانک‌های بریتانیایی چلنجر۲ وارد این کشور شدند

بریتانیا نخستین کشور غربی است که تانک‌های پیشرفته خود را به اوکراین فرستاد - HANDOUT / UKRAINIAN PRESIDENTIAL PRESS SERVICE / AFP

ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، روز شنبه درباره راهکارهای تقویت ارتش اوکراین در برابر تهاجم نظامی روسیه گفت‌وگو کردند. رهبران دو کشور، بر ضرورت ارسال سریع‌تر کمک‌های نظامی به کی‌یف تاکید کردند.

دفتر نخست‌وزیری بریتانیا روز شنبه چهارم فوریه (۱۵ بهمن‌ماه)، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نخست‌وزیر تاکید دارد که تجهیزات نظامی بریتانیا، در سریع‌ترین زمان ممکن، باید به خط مقدم نیروهای اوکراینی برسند.»

در بیانیه روز شنبه دفتر نخست‌وزیری بریتانیا اشاره شده است که دو طرف توافق دارند متحدان بین‌المللی باید از فرصت کنونی، برای ارسال سریع‌تر کمک به اوکراین و بیرون راندن نیروهای متجاوز روسیه استفاده کنند.

پیش‌تر، گزارش‌هایی منتشر شده بود مبنی بر اینکه نیروهای روسیه قصد دارند هم‌زمان با نخستین سالگرد تهاجم نظامی به اوکراین، مجموعه حمله‌های تازه‌ای را ترتیب بدهند.

ظرف هفته‌های گذشته، مقام‌های ارشد اوکراین بارها اشاره کرده‌اند که روند ارسال کمک‌های نظامی، به‌ويژه تجهیزات سنگین، باید تسریع شود.

ده روز پیش، دولت آمریکا به‌طور رسمی اعلام کرد که برای تقویت توان دفاعی اوکراین، ۳۱ تانک پیشرفته ام۱ آبرامز را در اختیار اوکراین می‌‌گذارد. اما استفاده از این تانک‌ها در میدان نبرد زمان‌بر است. به‌ این معنا که نمی‌توان انتظار داشت ظرف چند ماه آینده به خط مقدم اوکراینی‌ها برسند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این میان، بریتانیا نیز برنامه‌های آموزشی نیروهای اوکراینی را گسترش داده است. هفته گذشته، شماری از نیروهای اوکراینی، برای آموزش کار با تانک‌های بریتانیای چلنجر۲ وارد این کشور شدند.

ریشی سوناک در جریان دیدار با سربازان اوکراینی، از تلاش‌ها و شجاعت این سربازان برای نجات کشورشان قدردانی کرد.

در میان متحدان غربی کی‌یف، بریتانیا نخستین کشوری است که تانک‌های پیشرفته خود را برای استفاده در برابر نیروهای روسیه به اوکراین فرستاد. آلمان هم قرار است شماری از تانک‌های لئوپارد خود را در اختیار نیروهای اوکراینی قرار دهد.

بیشتر از جهان