شعار و تخریب تبلیغات جشن حکومتی؛ مردم آبدانان مجسمه میدان بسیج را سرنگون کردند

در یکی از ویدیوهای اعتراضات آبدانان نیز جمعی از مردم این شهر با به آتش کشیدن نمادهای جشن حکومتی «دهه فجر»، شعار «درود بر پهلوی، مرگ بر خامنه‌ای» سر دادند

بسیاری از شهرهای ایران از جمله تهران، کرج، سنندج، مشهد، رفسنجان چهارشنبه شب شاهد شعارهای شبانه و تخریب تبلیغات جشن حکومتی «دهه فجر» بودند. در شهر آبدانان استان ایلام نیز مردم معترض در تظاهرات خیابانی مجسمه میدان بسیج این شهر را سرنگون کردند.

معترض در آبدانان شامگاه ۱۲ بهمن با برپایی تظاهرات خیابانی، مجسمه میدان بسیج این شهر را در میان شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای» پایین کشیدند و تخریب کردند. همزمان در مناطق مختلفی از شهر تهران نیز مردم معترض علیه جمهوری اسلامی شعار شبانه سر دادند.

شهر آبدانان که از آغاز خیزش سراسری بارها صحنه اعتراضات خیابانی و ضد حکومتی بوده است، چهارشنبه شب باردیگر شاهد تظاهرات مردمی علیه جمهوری اسلامی بود.

مردم معترض آبدانان در جریان اعتراض‌های شامگاه چهارشنبه شب، همزمان با اولین روز از جشن حکومتی «دهه فجر» با سردادن شعارهایی چون «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر خامنه‌ای» در چندین منطقه این شهر با روشن کردن آتش اقدام به بستن خیابان و تجمع کردند.

جمع گسترده‌ای از مردم به ویژه جوانان نیز در میدان بسیج آبدانان با تجمع کردند و اقدام به پایین کشیدن و تخریب مجسمه‌ یک بسیجی کردند که در وسط این میدان نصب شده بود.

معترضان این مجسمه را با بستن طناب و کشیدن آن در حالی که شعار «مرگ بر خامنه‌ای» سر می‌دادند، سرنگون و تخریب کردند.

در بخشی از شعارهای تظاهرات چهارشنبه شب آبدانان، معترضان با سردادن شعارهایی خواهان آزادی فوری «سجاد مرادی وندان» شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سجاد مرادی وندان از جوانان شهر آبدانان استان ایلام است که روز ۱۱ بهمن ماه در مسجد سلیمان به دست نیروهای سرکوبگر بازداشت شد. نیروهای سرکوبگر این جوان معترض را به لیدری اعتراضات در آبدانان متهم و از نزدیک به سه ماه پیش چندین بار برای بازداشت او به منزل خانوادگیشان هجوم برده و ناکام مانده بودند.

در یکی از ویدیوهای اعتراضات آبدانان نیز جمعی از مردم این شهر با به آتش کشیدن نمادهای جشن حکومتی «دهه فجر» و پرچم جمهوری اسلامی، شعار «درود بر پهلوی، مرگ بر خامنه‌ای» سر دادند.

همزمان نیروهای سرکوبگر چهارشنبه شب در آبدانان بە منزل خانوادگی پژار ملکی، نویسنده و از فعالان این شهر یورش بردند و با محاصره این خانه اقدام به تیراندازی و شلیک‌گاز اشک‌آور به داخل آن کردند که در جریان آن، امین ملکی برادر این فعال سیاسی از ناحیە صورت اصابت گلوله‌های ساچمەای قرار گرفت و زخمی شدە است.

پژار ملکی، داستان نویسی است که تاکنون چندین اثر او منتشر شده است. او اهل آبدانان استان ایلام و در حال حاضر در خارج از ایران سکونت دارد و از آغاز اعتراضات مردمی به ویژه پس از تظاهرات گسترده مردم آبدانان در آبان ماه، مورد تهدید قرار گرفته است.

گزارش‌ها حاکی است که تعداد دیگری از ساکنان منزل خانودگی این نویسنده در شهر آبدانان نیز در اثر گاز اشک‌آور و شلیک نیروهای سرکوبگر مصدوم یا زخمی شده‌‌اند.

شعارهای شبانه و تخریب تبلیغات جشن حکومتی در تهران، کرج، سنندج و دیگر شهرها

مناطق مختلفی از تهران چهارشنبه شب شاهد شعارهای شبانه و تخریب نمادها و تزئینات جشن حکومتی «دهه فجر» بودند. در منطقه شهر زیبای تهران چهارشنبه شب مردم معترض از جمله شعار «بسیجی سپاهی، داعش ما شمایی»، «کشته ندادیم که سازش کنیم، رهبر قاتل را ستایش کنیم»، «امسال سال خونه، سید علی سرنگونه» و «خامنه‌ای ضحاک، می‌کشیمت زیر خاک» سردادند.

در شهرک نگین غرب تهران نیز معترضان در شعارهای شبانه خود از جمله «شعار «مرگ بر خامنه‌ای، لعنت بر خمینی» و «فقر فساد گرونی، میریم تا سرنگونی» سردادند.

مردم منطقه وردآورد در غرب تهران هم چهارشنبه شب به سردادن شعارهای شبانه و از جمله شعار «مرگ بر دیکتاتور» پرداختند.

در منطقه نارمک تهران نیز مردم همزمان با اولین شب جشن حکومتی «دهه فجر»، به سردادن شعارهای شبانه علیه جمهوری اسلامی پرداختند. «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر حکومت بچه‌کش»، «مرگ بر دیکتاتور» از جمله این شعارها بوددند.

مناطقی از کرج از جمله منطقه مهرشهر نیز چهارشنبه شب شاهد تخریب بنرها و تبلغات جشن حکومتی و شعارهای اعتراضی مردم از جمله شعار «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خامنه‌ای جلاد» بود.

در شهر سنندج هم چهارشنبه شب معترضان اقدام به سردادن شعارهایی «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خامنه‌ای، لعنت بر خمینی» کردند.

علاوه بر شهرهای تهران، آبدانان، کرج و سنندج، بسیاری شهرهای دیگر از جمله رفسنجان، قزوین، مشهد، بندرعباس، رباط کریم و تعداد دیگری از شهرها نیز روز و شامگاه چهارشنبه شاهد شعارنویسی و تخریب بنرها و تبلیغات جشن حکومتی «دهه فجر» به دست مردم معترض بودند.