هشدار قالیباف به باکو: احساسی تصمیم نگیرید

رئیس مجلس شورای اسلامی هرگونه تصمیم احساسی در مورد حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران را خواسته «بدخواهان جهان اسلام خصوصا رژیم صهیونیستی» خواند

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، روز دوشنبه ۱۰ بهمن در اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو شورای همکاری اسلامی، در مورد تبعات بلندمدت هرگونه تصمیم احساسی جمهوری آذربایجان پس از حمله مسلحانه به سفارت این کشور هشدار داد.

او ضمن ابراز تاسف از حادثه رخ‌داده در سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، تاکید کرد ایران «در حال پیگیری دقیق و همه‌جانبه» است و مسئولان کشور آذربایجان در جریان جزئیات روند پیگیری قرار دارند و «تعامل دوجانبه نزدیکی در این زمینه در جریان است».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود هنوز هیچ نشانه‌ای از ماهیت تروریستی این حمله به دست نیامده است اما «تصمیم‌های احساسی درباره روابط دو کشور خواسته دشمنان مشترک و بدخواهان جهان اسلام خصوصا رژیم صهیونیستی است و باید درباره هرگونه تصمیم که می‌تواند تبعات بلندمدت نیز داشته باشد، هوشیار و دقیق بود».

در پی حمله مسلحانه روز جمعه ۷ بهمن به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، که یک کشته و دو زخمی به جا گذاشت، الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری این کشور، دستور تخلیه سفارت را صادر کرد و دیپلمات‌ها و کارمندان سفارت روز یکشنبه به باکو بازگشتند.

خلف خلف‌اف، معاون وزیر خارجه جمهوری آذربایجان، روز یکشنبه از تعطیلی سفارت این کشور در تهران خبر داد و گفت: «در زمینه حفظ امنیت سفارتمان و امنیت کارکنان سفارت به طرف ایرانی اعتماد و اطمینان نداریم.»

به گزارش خبرگزاری آناتولی، خلف‌اف  این حمله را «تروریستی» خواند و سخنان مقام‌های جمهوری اسلامی مبنی بر اینکه حمله صورت‌گرفته به دلایل خانوادگی رخ داده است را «پوچ» توصیف کرد.