هیئت اقتصادی اردنی وارد عربستان سعودی شد

این هیئت قرار است از جده، مکه و مدینه بازدید کند

هیئتی اردنی روز شنبه وارد عربستان سعوی شد. طی این سفر قرار است دو کشور در مورد راه‌های گسترش روابط اقتصادی و پیشبرد همکاری‌های صنعتی مشترک گفت‌وگو کنند. به گزارش روزنامه «عرب نیوزِ» عربستان سعودی، هیئت اردنی به ریاست فتحی جغبیر، رئیس اتاق بازرگانی امان، به عربستان سعودی آمده است و شامل نمایندگان شرکت‌های صنعتی در شماری از بخش‌های تولیدی مختلف می‌شود.

این سفر را اتاق بازرگانی امان سازمان داده است. به گزارش خبرگزاری اردن، هیئت اردنی قرار است از شهر ساحلی جده و همچنین دو شهر مقدس مکه و مدینه دیدار کند. اتاق بازرگانی در بیانیه‌ای گفت این هیئت در نمایشگاه هتل و رستوران مکه که روز سه‌شنبه آغاز می‌شود، شرکت خواهد کرد. مکه علاوه بر اینکه مقدس‌ترین شهر مسلمانان است، به‌دلیل میزبانی مناسک حج یک قطب مهم اقتصادی در منطقه نیز محسوب می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جغبیر بر اهمیت تقویت روابط اقتصادی ریاض و امان و افزایش مبادلات بازرگانی بین دو کشور در پرتو روابط‌ «ممتاز و برادرانه» آن‌ها تاکید کرد. این مبادلات، در سال ۲۰۲۱ چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بودند و انتظار دو کشور این است که از این مقدار هم فراتر بروند.

جغبیر گفت: «این سفر در تداوم سفر موفق قبلی است که سال گذشته انجام شد و طی آن، شاهد دیدارهای مشترک اقتصادی با کسبه و تجار عربستان سعودی در ریاض، جده، دمام و مکه بودیم. طی آن سفر یادداشت‌های تفاهم و همکاری بین اتاق‌های صنعت و بازرگانی اردن و امان و همتایانشان در این شهرهای سعودی امضا شد.»

این مقام اقتصادی از سفارت اردن در ریاض، فدراسیون اتاق‌های سعودی و روسای اتاق‌های بازرگانی در جده، مکه و مدینه به‌دلیل سامان دادن این سفر تشکر کرد.

بیشتر از جهان