اسناد محرمانه برای جو بایدن دردسرساز می‌شود

نظرسنجی نشان می‌دهد تعداد دموکرات‌هایی که خواستار یک نامزد جدیدند در ماه گذشته، افزایش یافته است

سی‌وهشت درصد گفتند جو بایدن را برای نامزدی حزب دموکرات می‌خواهند - AFP

براساس یک نظرسنجی جدید، نزدیک به دو سوم مردم آمریکا از بررسی کنگره درمورد اسناد محرمانه مکشوفه در منزل جو بایدن و دفتر کار سابق او در مقام معاون ریاست‌جمهوری حمایت می‌کنند.

نظرسنجی یاهو نیوز/یوگاو نشان داد که ۳۹ درصد دموکرات‌ها، درصدی از افراد مستقل با گرایش دموکرات می‌خواهند فردی دیگر نامزد دموکرات‌ها برای ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ باشد، درحالی‌که ۳۸ درصد گفتند بایدن را می‌خواهند. در ماه دسامبر، ۴۶ درصد دموکرات‌ها و افراد مستقل‌ با گرایش دموکرات، خواهان نامزدی بایدن و ۳۷ درصد خواهان نامزدی «فردی دیگر» بودند که این نشان‌دهنده کاهش حمایت از رئیس‌جمهوری فعلی است.

علاوه بر این، تعداد کسانی که گفته‌اند «مطمئن نیستند» چه کسی را به‌عنوان نامزد دموکرات می‌خواهند، در ماه گذشته هفت امتیاز[درصد] بیشتر شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این نظرسنجی درحالی انجام می‌شود که مریک گارلند، دادستان کل، رابرت هور، بازرس ویژه، را برای بررسی پرونده اسناد معرفی کرده است. کاخ سفید به‌دنبال تمایز میان اسناد مکشوفه در اقامتگاه بایدن و اسناد مکشوفه در مارالاگو است. تیم بایدن [کشف] این اسناد را به‌سرعت به مقام‌ها اطلاع داد، اما وکلای ترامپ بر سر بازگرداندن اسناد موجود در خانه او با مقام‌های دولتی درگیر شدند.

با این حال، برخی از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان، از جمله جیمز کامر، رئیس کمیته نظارت و پاسخگویی مجلس، گفته‌اند آن‌ها می‌خواهند خودشان درباره بایدن تحقیق کنند، چون به کسی که منصوب دادستان کل باشد اعتماد ندارند.

این نظرسنجی یک هفته پس از آن انجام شد که اسناد دوران معاونت ریاست‌جمهوری بایدن در خانه و دفترش، مرکز پن بایدن در دانشگاه پنسیلوانیا، کشف شد.

هر گروه رای‌دهنده – شامل ۵۲ درصد دموکرات‌ها، ۶۷ درصد مستقل‌ها و ۸۴ درصد جمهوری‌خواهان – از بررسی کنگره حمایت می‌کنند. این نظرسنجی بین ۱۲ تا ۱۶ ژانویه انجام شد و یک هزار و ۵۳۸ بزرگسال آمریکایی در آن شرکت کردند.

علاوه بر این، تنها ۳۱ درصد بزرگسالان آمریکایی گفتند که کشف اسناد خانه بایدن به اندازه گنجینه اسناد محرمانه‌ای که در اقامتگاه مارالاگو دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق، کشف شد «جدی» نیست، درحالی‌که ۳۲ درصد گفتند این دو موضوع «به یک اندازه جدی»‌اند. اما تنها ۲۱ درصد گفتند که آن اسناد، «از اسناد ترامپ جدی‌تر» است.        

© The Independent

بیشتر از جهان