عربستان سعودی بیش از ۲۰ شهر خود را با محیط‌ زیست سازگار می‌کند

به‌گفته عادل‌ الجبیر، راحتی، جنب‌وجوشِ اجتماعی، جذابیت‌های فیزیکی و هماهنگی با رویکردهای موسوم به سیاست‌های سبز از جمله ویژگی‌های شهرهای مورد نظر به‌حساب می‌آیند

عادل الجبیر، وزیر دولت عربستان سعودی در امور خارجه و نماینده فعلی این کشور در حوزه محیط زیست، با حضور در نشستی تحت عنوان «تکامل زندگی شهری»، که در مجمع جهانی داووس برگزار شد، اعلام کرد کشور متبوعش در حال احیای بیش از ۲۰ شهر است تا آنها را به شهرهایی دوستدار محیط‌ زیست تبدیل کند.

به‌گفته عادل‌ الجبیر، راحتی، جنب‌وجوشِ اجتماعی، جذابیت‌های فیزیکی و هماهنگی با رویکردهای موسوم به سیاست‌های سبز از جمله ویژگی‌های شهرهای مورد نظر به‌حساب می‌آیند.

نماینده عربستان سعودی در امور مربوط به محیط زیست در ادامه این بخش از اظهارات خود تاکید کرد هدف از احیای این شهرها آن است که محیط زندگی افراد ساکن این شهرها تا حد امکان «سازنده، دلپذیر و کارآمد» باشد. الجبیر تاکید کرد دولت عربستان سعودی در پی آن است که زندگی شهروندهای این کشور، چه در شهرهای کوچک و چه در کلان‌شهرهایی مثل ریاض و جده، از کیفیت و استاندارد لازم برخوردار باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این مقام دولت عربستان سعودی همچنین گفت هدف از اجرای این پروژه‌ها ایجاد شهرهایی «سازگار با محیط زیست» است و از نظر اجتماعی با نگاهی معطوف به آینده طراحی شده‌اند؛ پروژه‌هایی که به‌گفته او، تحول فکری مردم را به‌همراه خواهد آورد.

وزیر دولت عربستان سعودی در امور خارجه، روز چهارشنبه نیز در حاشیه مجمع جهانی داووس دیداری با وزیر اقلیم و محیط ‌زیست نروژ داشت که در جریان آن تلاش‌های عربستان سعودی به‌منظور مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی و حفاظت از محیط زیست را تشریح کرد.

عربستان سعودی در سال‌های اخیر هزینه‌های کلانی در حوزه حفاظت از محیط‌ زیست و مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی کرده و پروژه‌های بزرگی را در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر به اجرا درآورده است.

به‌عنوان مثال شاهزاده محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، در سوم نوامبر سال گذشته میلادی از راه‌اندازی شرکت «سیر» (Ceer) خبر داد که نخستین شرکت تولیدکننده خودروی برقی در عربستان سعودی به‌حساب می‌آید.

جدای از وجوه مثبت این شرکت در حفاظت از محیط زیست، آژانس مطبوعاتی عربستان سعودی در همان زمان برآورد کرد که شرکت «سیر» نه تنها ۳۰ هزار شغل جدید در کشور ایجاد خواهد کرد بلکه تا سال ۲۰۳۴ نیز نزدیک به ۸ میلیارد دلار به تولید ناخالص ملی عربستان سعودی می‌افزاید و باعث می‌شود که ۱۵۰ میلیون دلار به‌مجموع سرمایه‌گذاری خارجی در عربستان سعودی افزوده شود.

بیشتر از جهان