شاهزاده هری برای نگه‌داشتن ریشش در عروسی باید از ملکه اجازه می‌گرفت

در حالی که شاهزاده ویلیام اصرار داشت شاهزاده هری برای عروسی ریشش را بتراشد، داماد معتقد بود عروسش او را بدون ریش نمی‌شناسد

شاهزاده هری در کتاب خود، درباره اختلاف‌هایش با شاهزاده ویلیام مفصل‌تر نوشته است و به نظر می‌رسد دو برادر بیش از آنچه تصور می‌شد، با یکدیگر چالش دارند-Jane Barlow / POOL / AFP

این روزها شاهزاده هری یکی از پرمشغله‌ترین اعضای خانواده سلطنتی است. کتاب خاطرات او با نام «اضافی» (spare) که روز سه‌شنبه ۱۰ ژانویه روی پیشخوان کتاب‌فروشی‌ها قرار خواهد گرفت، جزئیاتی از روابط درونی خانواده سلطنتی بریتانیا را برای خوانندگان فاش می‌کند که قبل از این، کمتر به آن‌ها پرداخته شده است.

یکی از مواردی که هری در کتاب خود مطرح کرده، بحث نگه داشتن یا اصلاح ریشش در روز عروسی است.

شاهزاده هری در مصاحبه‌ای تلویزیونی‌ با تام بردبی از شبکه آی‌تی‌وی، در روز یکشنبه ۸ ژانویه، در این باره به یکی از بحث‌هایش با برادرش، شاهزاده ویلیام، که حدود یک هفته طول کشید، اشاره کرد. دوک ساسکس به بردبی گفت که ریش برای او سپری در مقابل اضطراب‌هایش بود و ممکن بود عروسش او را بدون آن نشناسد.

شاهزاده هری در پاسخ به بردبی که جدل بر سر ریش را «یکی از گیج‌کننده‌ترین بحث‌های کتاب» توصیف کرد، گفت که این موضوع می‌توانست هم یک بحث بین وارث سلطنت و جانشینش باشد و هم چیزی بین برادر بزرگ‌تر و برادر کوچک‌تر.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او رقابت را هم یکی از دلایل این بحث عنوان کرد. به گفته شاهزاده هری، شاهزاده ویلیام قبلا ریش داشت و مادربزرگشان، ملکه الیزابتر فقید، و دیگران به او گفتند که باید آن را بتراشد. او افزود که برای شاهزاده ویلیام پذیرش اینکه خودش به توصیه بقیه عمل کرده و ریشش را زده است، اما شاهزاده هری حاضر نبود در روز عروسی‌ و در حالی که لباس نظامی به تن داشت، چنین کند، سخت بود.

به این ترتیب شاهزاده هری تصمیم می‌گیرد برای نگه داشتن ریشش از ملکه اجازه بگیرد؛ زیرا او از شاهزاده ویلیام نرم‌تر بود.

شاهزاده هری در کتاب خود، درباره اختلاف‌هایش با شاهزاده ویلیام مفصل‌تر نوشته است و به نظر می‌رسد دو برادر بیش از آنچه تصور می‌شد، با یکدیگر چالش دارند.

در جایی از کتاب، او اشاره می‌کند که در یکی از بحث‌های قبل از عروسی، شاهزاده ویلیام او را هل می‌دهد و به زمین می‌کوبد، و حتی بدنش زخمی می‌شود.

شاهزاده هری که در سال ۲۰۲۰ به همراه همسرش، مگان مارکل، از وظایف خود در نهاد سلطنتی بریتانیا استعفا کرد، هم‌اکنون در آمریکا زندگی می‌کند و علاوه بر این کتاب، در سریال مستند «هری و مگان» تولید نتفلکیس هم به جزئیات بیشتری درباره دلایل جدایی خود از خانواده سلطنتی اشاره کرده است.

خانواده سلطنتی هنوز به ادعاهایی که دوک و دوشس ساسکس در این سریال و کتاب مطرح کردند، پاسخی نداده‌اند.

بیشتر از زندگی