اسرائیل: به منافع سپاه قدس حمله کردیم

ارتش اسرائیل می‌گوید، انبار موشکی و پایگاه نظامی را هدف قرار داده است

اسرائیل می‌گوید در پاسخ به حمله نیروهای ایران این حمله موشکی را انجام داد/AFP

ارتش اسرائیل بامداد امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که با پس از نهایی شدن طرح حمله با دستور بنیامین نتانیاهو،‌نخست‌وزیر این کشور،‌با حملات موشکی منافع متعلق به سپاه قدس و نیروهای مسلح سوریه را هدف قرار داده است. 

توییت منتشر شده در حساب کاربری ارتش اسرائیل حاکی از آن است که این حمله‌ها به منافع سپاه در سوریه در پاسخ به حمله‌های راکتی شب گذشته نیروهای تحت حمایت ایران به اسرائیل انجام شده است. مقامات اسرائیل می‌گویند،‌ در صورتی که حمله دیگری در آینده انجام شود، بدون هشدار قبلی واکنش نشان خواهند داد. 

خبرگزاری سانا نیز زمان حمله‌های اسرائیل را ۱:۲۰ درقیقه بامداد اعلام کرده و گزارش داده که موشک‌ها اهدافی را در حومه دمشق هدف گرفتند. این خبرگزاری به نقل از شاهدان عینی گزارش می‌دهد که صدای چند انفجار نیز شنیده شده است.

برخی گزارش‌ها اهداف حمله‌های موشکی اسرائیل را انبار نظامی و پایگاه‌های نظامی متعلق به سپاه قدس و نیروهای سوریه اعلام کرده‌اند.

این حمله‌ها در حالی انجام می‌شود که اسرائیل اخیرا یکی از فرماندهان سازمان جهاد اسلامی وابسته به جمهوری اسلامی را نیز در نوار غزه ترور کرده بود و در پاسخ به آن نیروهای فلسطینی حمله‌های راکتی متعددی علیه اسرائیل انجام دادند.

آسوشیتدپرس می‌گوید، اسرائیل به ده‌ها هدف مرتبط با ایران شامل انبار موشک‌های زمین به زمین و پایگاه نظامی حمله کرده است.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرده که حمله‌های شب گذشته نیروهای ایران علیه اسرائیل، اهدف جمهوری اسلامی از حضور در سوریه و تهدید امنیت اسرائیل و ثبات سوریه را به نمایش می‌گذارد.

بیشتر از