هرانا: مهدی محمدی‌فرد، از بازداشت شدگان اعتراضات به دو بار اعدام محکوم شد

حکومت این جوان ۱۸ ساله را «لیدر و عامل اصلی هدایت و برنامه‌ریزی» تجمع اعتراضی روز چهارشنبه ۳۰ شهریور در نوشهر معرفی کرده است

هرانا به نقل از نزدیکان به خانواده محمدی گزارش داد که از او اعتراف اجباری اخذ شده است و همین اعترافات مبنای صدور حکم بوده است-هرانا

خبرگزاری هرانا گزارش داد که مهدی محمدی‌فرد ۱۸ ساله که در جریان خیزش سراسری در نوشهر بازداشت شده بود در شعبه اول دادگاه انقلاب ساری به اتهام «فساد فی‌الارض» به دو بار اعدام محکوم شده است.

براساس این گزارش، این جوان ۱۸ ساله با اتهام‌های دیگری مانند «تبلیغ علیه نظام و تحریک مردم به قصد بر هم زدن امنیت» کشور مواجه است. او بابت «توهین به رهبری» هم حکم یک سال حبس دریافت کرده و در مجموع با اتهام‌های دیگر، حکم هفت سال و شش ماه حبس تعزیری علاوه بر دو بار اعدام دریافت کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هرانا می‌گوید که حکومت او را «لیدر و عامل اصلی هدایت و برنامه‌ریزی» تجمع اعتراضی روز چهارشنبه ۳۰ شهریور در نوشهر معرفی کرده است و این جوان از دسترسی به وکیل انتخابی‌ محروم بوده است.

دیگر اتهام‌های مطرح شده علیه محمدی‌فرد حاکی از این است که او در اعتراض‌های منجر به «کشته شدن پنج نفر و ضرب و جرح ماموران» نقش داشته است.

هرانا به نقل از نزدیکان به خانواده محمدی که هشتم مهرماه دستگیر شد، گزارش داد که از او اعتراف اجباری تحت فشار اخذ شده است و همین اعترافات مبنای صدور حکم بوده است.

هرانا اخیرا اطلاعات مربوط به ۵۸ شهروند محکوم به اعدام را منتشر کرده بود.

خیزش سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی که برای چهارمین ماه متوالی ادامه دارد با سرکوب گسترده مواجه بوده است اما باوجود صدور احکام سنگین و به اجرا در آوردن برخی اعدام‌ها، این خیزش که تا کنون دست‌کم ۵۰۰ کشته و ۱۸ هزار بازداشتی داشته، همچنان ادامه دارد.