ابراز همدردی شهبانو فرح پهلوی با خانواده محسن شکاری

شهبانو فرح پهلوی تاکید کرد: جاویدنام محسن شکاری آرزویی جز زندگی باعزت و آزادی ایران نداشت

شهبانو فرح پهلوی در صفحه توییتر و اینستاگرامش با اشتراک‌گذاری تصویر محسن شکاری، با خانواده او و همچنین مادران سایر معترضان کشته‌شده در جریان خیزش سراسری مردم ایران، ابراز همدردی کرد.

شهبانو فرح پهلوی در واکنش به اعدام این جوان ۲۳ ساله که جمهوری اسلامی او را به اتهام محاربه، روز پنجشنبه به دار آویخت، نوشت: «رژیم خون‌ریز و جوان‌کش جمهوری اسلامی این بار جان جوانی دیگر را در زندان گرفت. جاویدنام محسن شکاری تنها ۲۳ سال داشت و همچون دیگر جوانان و مردم ایران، آرزویی جز زندگی باعزت و آزادی و آبادی ایران نداشت. من به‌عنوان یک مادر از صمیم قلب با خانواده و مادر محسن و نیز همه خانواده‌ها و مادرانی که جگرگوشه‌هایشان را در این انقلاب ملی میهنی از دست داده‌اند، همدردی می‌کنم.»

شهبانو فرح پهلوی در ادامه افزود: «رژیم اهریمنی تلاش می‌کند با پخش اعترافات اجباری و سناریوسازی‌های دروغین، جنایات خود را توجیه کند. اطمینان دارم که شما فرزندان و هم‌میهنانم، فریب این ترفندهای کهنه و شکست‌خورده را نمی‌خورید و در کنار خانواده‌های جان‌باختگان می‌ایستید.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در پایان خطاب به مردم ایران گفت: «اتحاد و همبستگی بی‌نظیرتان را حفظ کنید. به امید صبح روشن آزادی و پیروزی نور بر تاریکی.»

شهبانو فرح پهلوی پیش از این نیز بارها از خیزش سراسری مردم ایران در مبارزه با جمهوری اسلامی حمایت کرده و از نیروهای سرکوبگر خواسته بود که به مردم بپیوندند. او روز یکشنبه ۲۹ آبان در سخنانی درباره جنبش آزادی‌خواهانه ایرانیان علیه جمهوری اسلامی، خطاب به نیروهای سرکوبگر گفت که «خواهران و برادران» خود را نکشند.

شهبانو فرح پهلوی همچنین در مصاحبه‌ای با یک مجله فرانسوی که پنجم اکتبر ۲۰۲۲ (۱۳ مهر) منتشر شد، شجاعت زنان ایرانی را ستود و گفت: «درگذشت مهسا امینی و بسیاری از هموطنانم در این اواخر قلبم را شکست. با این حال، زنان ایران برای حقوق خود و آزادی به خیابان‌ها می‌آیند و به آن‌ها افتخار می‌کنم. این حرکت فوق‌العاده‌ای است که زنان آغاز کردند. آن‌ها با وجود ظلم و ستم جمهوری اسلامی، شجاعت و قدرت بالایی دارند.»