ترور شخصیت مولوی عبدالحمید؛ برنامه حامیان رهبر جمهوری اسلامی

چهره‌های فعال جریان حزب‌الله در فضای مجازی با حمله به مولوی، او را بلندگوی معاندان خواندند و برخی با انتشار ادعاهایی در‌مورد روابط مالی این روحانی اهل سنت، او را تخریب کنند

سخنان روز گذشته مولوی عبدالحمید، امام‌جمعه اهل سنت زاهدان، با واکنش منفی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و چهره‌های سیاسی و رسانه‌های نزدیک به دولت ابراهیم رئیسی مواجه شد.

محمدرضا میر‌تاج‌الدینی، نماینده مردم تبریز در مجلس، روز شنبه دهم دی‌ماه، در واکنش به سخنان مولوی عبدالحمید تصریح کرد اینکه چنین سخنانی گفته می‌شود و نهادهای امنیتی با این عالم اهل سنت برخورد نمی‌کنند، مصداق آزادی بیان در جمهوری اسلامی است.

میر‌تاج‌الدینی بدون اشاره به اسناد منتشر شده مبنی بر تاکید علی خامنه‌ای بر اینکه به‌جای برخورد دارای تبعات سیاسی و اجتماعی با مولوی عبدالحمید، تلاش شود او را بی‌اعتبار کنند، گفت: «حرف غیرمنطقی می‌زنند و از آن سمت می‌گویند آزادی نیست. اگر آزادی نبود مگر می‌توانستند چنین سخنانی مطرح کنند؟»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این نماینده اصول‌گرای مجلس، مولوی عبدالحمید را حامی جریان‌های دشمن رهبری خواند و خواستار آن شد که به آغوش نظام بازگردد.

نماینده تبریز در مجلس همچنین مدعی شد جمهوری اسلامی اجازه‌ نمی‌دهد مولوی به سمت مخالفان حکومت برود و در ادعایی عجیب از او خواست بگوید چرا شاگردانش عضو طالبان می‌شوند. سخنانی که به نظر برای بی‌اعتبار کردن امام‌جمعه اهل سنت زاهدان بیان شده است.

اما روز شنبه حملات به امام جماعت اهل سنت زاهدان تنها محدود به میر‌تاج‌الدینی نبود، روزنامه‌های کیهان و جوان نیز مولوی را به سوءاستفاده از صبوری نظام متهم کردند و او را محرک اعتراض مردم زاهدان دانستند.

هم‌زمان چهره‌های فعال جریان حزب‌الله در فضای مجازی با حمله به مولوی، او را بلندگوی معاندان خواندند و برخی از این افراد به‌طور هماهنگ تلاش کردند با انتشار ادعاهایی در‌مورد روابط مالی این روحانی اهل سنت، او را تخریب کنند.

پرداختن به جزئیاتی از زندگی رهبر اهل سنت در سیستان و بلوچستان بدون ارائه هیچ سندی، اثبات برنامه لو رفته خبرگزاری فارس است که راه مقابله با مولوی عبدالحمید را در نهادهای امنیتی، ترور شخصیت او دانسته بود.

اما بر اساس پیام‌های منتشر شده کاربران ایرانی، به‌روشنی می‌توان دریافت که اکثریت جامعه ایران با استقبال از همراهی عبدالحمید با مردم معترض، بر نپذیرفتن ادعاهای حکومت درباره او تاکید دارند.

این چهره مذهبی در یکی از نماز‌جمعه‌های پیشین، با طعنه به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و تلاش‌ها برای تخریب شخصیت و جایگاهش گفته بود: «عزت و آبرو را خدا می‌دهد.»

این عالم دینی شاخص اهل سنت، طی روزهای گذشته با دفاعی کم‌سابقه از حقوق زنان و اعتراض به بازداشت و بی‌حرمتی به آن‌ها گفت: «باید به زنان حرمت قائل شد، اما شما می‌بینید زنان را می‌گیرند و در زندان می‌اندازند. اگر دست من بود یکی از زنان را در زندان نمی‌گذاشتم، زنی که حرفی زده یا روسری سوزانده، نباید در زندان باشد. همین‌ که زنان روسری آتش زدند، به‌خاطر عملکرد ما بوده است.»

مولوی عبدالحمید همچنین به‌عنوان رهبری مذهبی، قاطعانه از حقوق بهائیان در ایران دفاع کرد و گفت که این افراد باید از حقوق برابر شهروندی برخوردار شوند.

پافشاری و تاکید امام‌جمعه اهل سنت زاهدان بر مسئله آزادی بدون قیدوشرط زندانیان سیاسی و بازداشت‌شدگان خیزش مردمی اخیر و انتقاد از استبداد حاکم بر کشور، تداوم رویکرد او در اعتراض به شرایط موجود را نشان می‌دهد. او با اشاره به خطر استبداد در ایران تصریح کرد: «الان تا کسی انتقاد می‌کند، او را می‌خواهند، اگر انتقاد نباشد، استبداد رخ می‌دهد.»

پس از به خاک و خون کشیده شدن اعتراض نمازگزاران اهل سنت در جمعه خونین زاهدان و کشتار مردم خاش، طی سه ماه گذشته مردم در شهرهای مختلف استان سیستان و بلوچستان هر جمعه به خیابان آمدند و علیه جمهوری اسلامی شعارهای تندی را سر‌دادند.