ورود غیرمجاز «سالت‌بی» به زمین مسابقه فینال جام‌جهانی بررسی می‌شود

این سرآشپز معروف را موقع جشن آرژانتین دیده‌اند که لیونل مسی را «گرفته» بود

فیفا در حال بررسی این مسئله است که سالت بی، سرآشپز معروف و دیگران چگونه بعد از فینال جام جهانی قطر، به‌صورت «غیرمجاز» به زمین مسابقه راه یافته‌اند.

تصاویری از سالت بی، آشپز و صاحب رستوران ترکیه‌ای با نام واقعی نصرت گوکچه هست که نشان می‌دهد او بعد از پیروزی آرژانتین مقابل فرانسه در کنار بازیکنان این تیم، جام جهانی را در دست گرفته است و به آن بوسه می‌زند.

جام جهانی فیفا از طلای جامد است و دو نفر را نشان می‌دهد که کره زمین را روی دست گرفته‌اند، فقط افراد خاصی اجازه دارند به آن دست بزنند. به گفته فیفا، این افراد شامل برندگان سابق جام و سران کشورها‌ است.

هواداران فوتبال از اینکه دیدند گوکچه که از شخصیت‌های رسانه‌های اجتماعی هم است، لیونل مسی، ستاره آرژانتینی را «گرفته» خشمگین شدند.

سخنگوی فیفا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «فیفا بعد از بررسی دریافته است که بعد از مراسم اختتامیه در استادیوم لوسیل در ۱۸ دسامبر، چگونه افراد به‌صورت غیرقانونی وارد زمین شده‌اند.»

«اقدام‌های داخلی مناسب انجام خواهد شد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ایندیپندنت با نماینده گوکچه برای اظهارنظر تماس گرفته است.

این سرآشپز در سال ۲۰۱۷ با انتشار ویدیویی که در آن روی استیک نمک می‌پاشد، به شهرت رسید و نام مستعارش اکنون بر سر زبان‌ها افتاده است.

روز یکشنبه بعد از پیروزی آرژانتین، گوکچه را دیده‌اند که به شانه مسی می‌زند و دستش را می‌گیرد. بعد از آنکه گویا مسی او را نادیده می‌گیرد، گوکچه دوباره دست مسی را می‌گیرد، این فوتبالیست برمی‌گردد و قبل از ترک زمین به سرعت با او دست می‌دهد.

گوکچه بعدا ویدیویی در تیک‌تاک منتشر کرد که نشان می‌دهد کنار آنجل دی ماریا ایستاده است و جام را در دست دارد. او در این ویدیو لبخند می‌زند و قبل از ترک زمین به جام دست می‌کشد.

تصویر دیگری نیز او را نشان می‌دهد که مدال طلای مقام اول فرانکو آرمانی را در حالی که هنوز به گردن این دروازه‌بان آویزان است، گاز می‌گیرد.

هواداران فوتبال از حضور گوکچه در جشن آرژانتین انتقاد کردند. بسیاری از افراد در فضای آنلاین پرسیده‌اند که چرا او اجازه یافت جام را در دست بگیرد و وارد زمین شود.  

گوکچه در لندن، نیویورک، لس‌آنجلس و ترکیه استیک‌فروشی‌ دارد.

فوتبالیست‌هایی ازجمله دیوید بکهام، وین رونی، مسعود اوزیل و سرخیو آگوئرو در رستوران او که بین افراد سرشناس محبوبیت دارد، غذا خورده‌اند.   

© The Independent

بیشتر از جهان