فرهاد میثمی: کشتارها را متوقف کنید، چه در قالب سرکوب خیابانی باشد و چه با ظاهرِ قضایی «اعدام»

فرهاد میثمی: به اعتصاب غذای خود تا آزادی شماری از زندانیان سیاسی ادامه می‌دهم

فرهاد میثمی، فعال مدنی و زندانی سیاسی، که در اعتراض به موج گسترده اعدام‌ها و بازداشت‌ها در ایران در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد، با انتشار نامه‌ای از زندان گوهردشت (رجایی‌شهر کرج) حاکمیت جمهوری اسلامی را مخاطب قرار داد و نوشت: «کشتارها را متوقف کنید! چه در قالب سرکوب خیابانی باشد و چه با ظاهر قضایی (اعدام) که برای گرفتن "زهر چشم" به کارش می‌برید و نه حتی برای اجرای آن عدالت‌نمای کاذب و ادعایی‌تان.»

این زندانی سیاسی، در بخش دیگری از نامه اعتراضی خود، با نام بردن از چند زندان سیاسی دیگر خواهان آزادی آن‌ها شد و نوشت اقدامات اعتراضی خشونت‌پرهیز او، از جمله دست زدن به اعتصاب غذا، با هدف آزادی شمار اندکی از زندانیان سیاسی-مدنی است.  

این پزشک و فعال مدنی که خود از سال ۱۳۹۷ در زندان به‌سر می‌‌برد در نامه اعتراضی خود از زندان رجایی‌شهر، خواهان آزادی فوری محمد حبیبی (آموزگار)، ناهید شیربیشه (از مادران دادخواه)، رضا شهابی (فعال کارگری)، بهاره هدایت (فعال سیاسی و دانشجوی ارشد)، مصطفی نیلی (وکیل دادگستری) و نیلوفر حامدی (روزنامه‌نگار) شده است.

بر اساس گزارش‌ها، به‌دنبال اعتصاب غذا وزن این زندانی سیاسی، مطابق گزارش رسمی بهداری زندان رجای‌شهر به ۵۲ کیلو گرم رسیده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرهاد میثمی در بخش دیگری از نامه روز پنجشنبه‌‌اش از داخل زندان رجایی‌شهر، مردم ایران را مخاطب قرار داد و نوشت: «ای‌کاش توش و توان درخواست آزادی همگان در میان بود، اما همین تعداد محدود نیز بسیار فراتر از ظرفیت‌های این کنش‌گر کوچک است که خودش نیم نفر هم محسوب نمی‌شود. می‌دانم که در شرایط دستگیری‌های پرحجم و انباشتن زندان‌ها توسط حاکمیت، تحقق مطالبه‌ آزادی زندانیان در اثر کنشی فردی عملا در حکم "ماموریت غیرممکن" است؛»

به‌نوشته فرهاد میثمی، «آن‌چه در این مقطع، از این فرزند خُرد ایران برمی‌آید، تلاش و ایستادگی تا آخرین نفس، به عنوان پیش‌نیاز تحقق این آزادی‌ها، ضمن دوری از هیجانات در عین حفظ عقلانیت در پرتو مبارزه‌ای تمام‌عیار و خشونت‌پرهیز است.»

فرهاد میثمی به‌اتهام «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به پنج سال زندان محکوم شده است. مخالفت با حجاب اجباری و دفاع از «دختران خیابان انقلاب»، از جمله موارد اتهامی او عنوان شده است.