هری و مگان به مراسم تاج‌گذاری شاه چارلز دعوت خواهند شد

بر اساس گزارش‌ها، «در مراسم تاج‌گذاری پادشاه، از همه اعضای خانواده استقبال خواهد شد»

دعوت‌نامه‌های رسمی برای جشن تاج‌گذاری هنوز ارسال نشده است-Tolga AKMEN / AFP

گزارش‌ها حاکی از آن است که دوک و دوشس ساسکس به‌رغم انتقاد آشکارشان از خانواده سلطنتی در سریال جدید خود در نتفلیکس، به مراسم تاج‌گذاری شاه چارلز دعوت خواهند شد.

شاهزاده هری در مجموعه شش قسمتی «هری و مگان»، درباره تصمیم خود و مگان مارکل برای کناره‌گیری از خانواده سلطنتی، یک ملاقات «وحشت‌انگیز» را توصیف می‌کند. او ادعا می‌کند که برادرش، شاهزاده ولز، بر سرش فریاد زده و پدرش «چیزهایی» گفت «که اصلا درست نبود» و ملکه فقید «ساکت آن‌جا [نشسته] بود».

کاخ در برابر این ادعاها سکوت کرده است و پادشاه و شاهزاده ویلیام هر دو طبق برنامه، به حضورشان در انظار عمومی ادامه داده‌اند و خودی‌ها به خبرنگاران گفته‌اند که قصدشان حفظ «حیثیت» است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با توجه به اینکه به تاج‌گذاری پادشاه جدید کمی بیش از پنج ماه باقی مانده و کتاب خاطرات شاهزاده هری با عنوان «اضافی» (Spare) قرار است در ماه ژانویه به کتابفروشی‌ها بیاید، گزارش‌های متعددی در روز جمعه حاکی از آن است که دعوت از ساسکس‌ها برای شرکت [در مراسم تاج‌گذاری] در صورت تمایل آن‌ها، همچنان باقی است.

در حالی که دعوت‌نامه‌های رسمی برای این رویداد هنوز ارسال نشده، دیلی میل گزارش داده که پادشاه در مقابل این زوج از در مصالحه وارد شده و به آن‌ها گفته است که از آمدنشان استقبال می‌کند.

یکی از منابع به روزنامه گفت: «هری پسر او است و اعلیحضرت همیشه او را دوست خواهد داشت. در حالی که همه‌چیز در حال حاضر دشوار است، درها همیشه باز خواهند ماند.» و منبع دیگری گفت که با وجود ادعاهای بیشتر در کتاب خاطرات شاهزاده، «بعید است» این دعوت لغو شود.

این گزارش که در روزنامه دیلی تلگراف منعکس شد، تا آنجا پیش نرفت که نشان دهد آیا پادشاه شخصا به پسر و عروسش گفته است که می‌توانند [در مراسم] شرکت کنند یا نه، اما به نقل از یک منبع گفت که «از همه اعضای خانواده استقبال خواهد شد».

ساسکس‌ها در مراسم خاکسپاری مادربزرگ هری در ماه سپتامبر نقش اصلی را ایفا کردند و به دنبال نشان دادن جبهه‌ای متحد در خوشامدگویی به سوگواران در وینزر در کنار شاهزاده ویلیام و شاهدخت کیت بودند. این زوج همچنین برای جشن پلاتینیوم ملکه فقید [هفتادوپنجمین سالگرد تاج‌گذاری] در فوریه، از کالیفرنیا به کاخ برگشتند.

طبق گزارش تلگراف، شاهزاده ویلیام در برنامه‌ریزی تاج‌گذاری از نزدیک شرکت دارد و این رویداد در روز ۶ مه، روز تولد چهار سالگی پسر ساسکس‌ها، آرچی ماونت باترن-وینزر، برگزار می‌شود. در طول جشن پلاتینیوم، هیچ یک از فرزندان آن‌ها کنار والدین خود در بریتانیا نبودند.

با کاخ باکینگهام برای اظهار نظر در مورد این موضوع صحبت شد اما هنوز پاسخی نداده است.

© The Independent

بیشتر از جهان