آمریکا پیشرفته‌ترین سامانه دفاع هوایی را در اختیار اوکراین می‌گذارد

احتمال دارد ارسال این سامانه از طریق یک کشور ثالث به اوکراین انجام شود

بر اساس گفته‌های زلنسکی، روسیه همچنان در موشک و آتش توپخانه نسبت به اوکراین برتری دارد-ANDREW CABALLERO-REYNOLDS / POOL / AFP

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز سه‌شنبه، ۱۳ دسامبر ۲۰۲۲، نوشت: دولت ایالات متحده آمریکا با ارسال سامانه دفاع موشکی پاتریوت به اوکراین موافقت کرده‌اند.

آسوشیتدپرس این خبر را به‌نقل از سه منبعی نوشت که نخواستنه‌اند نامشان فاش شود. به‌گفته این سه منبع، احتمالا خبر ارسال سامانه موشکی پاتریوت به اوکراین روز پنجشنبه به‌صورت رسمی اعلام خواهد شد. منابع این خبرگزاری در عین‌حال گفتند احتمال دارد ارسال این سامانه از طریق یک کشور ثالث به اوکراین انجام شود. 

پیش از این ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، به کشورهای غربی فشار آورده بود تسلیحات پیشرفته‌تری در اختیار اوکراین قرار دهند تا اوکراین بتواند زیرساخت‌های انرژی خود را در برابر حمله‌های هوایی روسیه حفظ کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به همین جهت ارسال سامانه موشک‌های زمین‌به‌زمین پاتریوت و همچنین انواع سیستم‌های دفاعی که کشورهای غربی به اوکراین ارسال می‌کنند، به این کشور در دفع حمله‌های هوایی روسیه کمک خواهد کرد. 

زلنسکی روز دوشنبه در جلسه‌ای مشترک با رهبران هفت کشور صنعتی جهان، خطاب به این گروه از کشورها گفت: اوکراین در حال حاضر به موشک‌های دوربرد، سامانه دفاع موشکی، نفربرهای مدرن و سامانه‌های دفاع هوایی با فناوری‌های پیشرفته نیاز دارد.

بر اساس گفته‌های زلنسکی، نیروهای روسیه همچنان در موشک و آتش توپخانه نسبت به نیروهای اوکراینی برتری دارند. زلنسکی در توضیح این امر که چرا دولت‌های کشورهای غربی باید این تجهیزات نظامی پیشرفته را در اختیار اوکراین قرار دهند گفت، نجات زیرساخت‌های انرژی اوکراین از حمله‌های موشکی روسیه، کل اروپا را از خطر دور می‌کند.

در ماه‌های اخیر روسیه حمله‌های هوایی سنگینی را به اوکراین تحمیل کرده است. اوکراین و متحدان غربی‌اش می‌گویند روسیه در این حملات مراکز غیرنظامی و تولید انرژی را هدف قرار داده است و به همین دلیل ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، را به ارتکاب جنایت جنگی متهم می‌کنند؛ حمله‌هایی که، بنابر اسناد موجود، روسیه در این حمله‌ها از پهپادهای ساخت جمهوری اسلامی ایران استفاده کرده است.

بیشتر از جهان