پدر محمد‌مهدی کرمی، معترض محکوم به اعدام: وکیل تسخیری جواب تلفن ما را نمی‌دهد

ماشاءالله کرمی: ما ضعیف هستیم و در این دنیا کسی را نداریم، بچه من بی‌گناه است

ماشا‌‌ءالله کرمی، پدر محمد‌مهدی کرمی، معترض محکوم به اعدام، در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد می‌گوید که پسرش وکیل انتخابی ندارد و وکیل تسخیری هم جواب تلفن خانواده را نمی‌دهد.

پدر این زندانی محکوم به اعدام، در نظرآباد استان البرز دستفروش دستمال‌کاغذی است و جز محمد‌مهدی، تنها یک فرزند معلول دارد. او می‌گوید: «مادر مهدی شب و روز گریه می‌کند و آه می‌کشد، اما دستمان به جایی بند نیست.» او به اعتماد گفته است که پس از صدور حکم اعدام پسرش،یک هفته است که با وکیل تسخیری پسرش برای اعتراض به حکم صادره تماس می‌گیرد، اما او جواب تماسش را نمی‌دهد.

پدر محمد‌مهدی کرمی می‌گوید، وکیل تسخیری حتی حاضر نشده است آدرس دفترش را به او بدهد. او می‌گوید که به هر جا رجوع می‌کند، به او می‌گویند که پرونده امنیتی است و از او می‌خواهند که پیگیری این پرونده را رها کند. 

ماشاءالله کرمی درباره اینکه چرا پسرش وکیل تعیینی ندارد، به اعتماد گفت: «قبلا به آن‌ها گفته‌اند که می‌توانید وکیلی را تعیین کنید، اما نهایتا اجازه ندادند. من به آقای آقاسی زنگ زدم و ايشان خودشان به كرج آمدند. بعد از حضور وكيل، به ايشان اعلام شد، اجازه دسترسی به پرونده را ندارد. آقای [...] هم كه وكيل تسخيری پسر ما است، به ما گفتند می‌‌توانيد وكيل انتخابی داشته باشيد. اما اجازه داده نشد. آقا پای جان يك نوجوان در ميان است. آيا نبايد به خانواده متهم اجازه داده شود وكيلی داشته باشند؟ موضوعاتی كه پسرم مطرح می‌كند، بايد توسط وكيل بررسی شود. اما اجازه حضور وكيل را نداده‌اند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ماشاءالله کرمی در این مصاحبه می‌گوید که روز چهارشنبه پسرش زنگ زده و گفته است: « بابا حكم‌ها را به ما داده‌اند؛ حكم من اعدام است. پسرم گريه می‌كرد و می‌گفت به مامان چيزی نگو... مادرش وابستگی زيادی به مهدی دارد. پسرم ورزشكار است و هميشه تلاش می‌كرد كه افتخار كسب كند. اگر اتفاقی برای مهدی بيفتد، زندگی ما هم به پايان می‌‌رسد. به آقای آصف حسينی گفتم، تو را خدا دو بار حبس ابد به بچه من بدهيد، اما او را اعدام نكنيد. پسر من چندين قهرمانی كشور در رشته كاراته دارد. من دستفروش هستم و با نان كارگری او را بزرگ كرده‌ام.»

پدر محمد‌مهدی کرمی می‌گوید، از مسئول پرونده خواسته است که حکم اعدام به پسرش ندهد، اما مسئول پرونده به او گفته است: «شما راضی هستی حكم خدا و پيغمبر را زير سوال ببرم؟ به او پاسخ دادم كه نه، اگر حكم خدا و پيغمبر اين است كه بچه من اعدام شود. حلال خدا و پيغمبر باشد. نخواستم... انگار اين بچه را نداشتم. چه می‌توانستم بگويم؟ وقتی ما را در برابر خدا و پيغمبر می‌گذارند.» 

ماشاءالله کرمی به روزنامه اعتماد می‌گوید: «ما ضعیف هستیم و در این دنیا کسی را نداریم. بچه من بی‌گناه است و آدمکش نیست.»

او در پاسخ به پرسش اعتماد که «آیا مهدی جرمش را قبول دارد؟» می‌گوید: «از او می‌‌پرسم، مهدی، جان من اين كارها را تو كرده‌ای؟ می‌گويد، به خدا بابا، قسم به دستان پينه‌بسته تو كه من اين كارها را نكرده‌ام. اما برای حكم اعدام، آيا جز اعتراف نياز به سند و مدركی نيست؟ آيا نبايد اين جزئيات بررسی شود؟ من اصلا نمی‌‌دانم اينكه با شما صحبت می‌كنم، درست است؟»

روزنامه اعتماد در پایان این مصاحبه تاکید کرده است که وکیل تسخیری محمد‌مهدی که در این گزارش نامش ذکر‌ نشده است، به‌‌رغم وعده‌ها، حاضر به مصاحبه با روزنامه اعتماد نشده است. 

محمد‌حسین آقاسی، وکیل دادگستری، نیز در حساب توییتری‌اش نوشته است که رئیس دفترکل دادگاه انقلاب به او گفته است که رئیس دادگاه، وکالت او را برای پیگیری پرونده محمد‌مهدی کرمی نمی‌پذیرد و اصرار پدر متهم نیز اثر نبخشید. آقاسی نوشته است که با «محاکمه و مجازات بدون وکیل متهم» مواجه‌ایم.