پرتغال حذف شد و مراکش شگفتی‌ساز به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد

نخستین تیم آفریقایی در تاریخ جام جهانی فوتبال به جمع چهار تیم برتر جهان راه یافت

تیم ملی فوتبال مراکش، در مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، در مقابل تیم ملی فوتبال پرتغال به پیروزی یک بر صفر رسید تا نخستین تیم آفریقایی باشد که در تاریخ جام جهانی فوتبال به مرحله نیمه‌نهایی صعود می‌کند.

تیم ملی فوتبال مراکش که در بازی‌های پیشین نیز شگفتی‌ساز شده بود، روز شنبه ۱۰ دسامبر (۱۹ آذر)، ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه الثمامه دوحه به مصاف تیم ملی پرتغال رفت. درحالی‌که کریستیانو رونالدو در این بازی نیز مانند بازی پیشین نیمکت‌نشین بود، یوسف النصیری، مهاجم تیم مراکش در دقیقه ۴۲ تک‌گل این مسابقه را برای تیم ملی کشورش به ثمر رساند.

پرتغال در نیمه دوم بازی با ورود رونالدو به زمین تلاش کرد، دروازه مراکش را باز کند اما موفق نشد. بدین ترتیب، تیم ملی پرتغال با جام جهانی خداحافظی کرد و مراکش راهی مرحله نیمه‌نهایی شد.  

تیم ملی فوتبال مراکش در مرحله یک‌هشتم نهایی نیز موفق شد تیم اسپانیا را که یکی از مدعیان جدی جام بود در ضربات پنالتی با نتیجه سه بر صفر شکست دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تیم ملی فوتبال مراکش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با ایران، پرتغال و اسپانیا هم‌گروه بود. این تیم در بازی برابر اسپانیا به تساوی رسید، با یک گل از پرتغال شکست خورد و در مصاف با ایران هم بدشانسی آورد و یک گل‌به‌خودی زد تا قعرنشین جدول باشد.

این تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، با کرواسی، بلژیک و کانادا هم‌گروه بود، اما با شگفتی از گروه خود صعود کرد، به‌طوری‌که در یک بازی تهاجمی مقابل کانادا دو بر یک پیروز شد، بلژیک را دو بر صفر شکست داد و با کرواسی نیز در یک بازی بدون گل مساوی کرد.

بیشتر بازیکنان تیم ملی فوتبال مراکش تو تابعیتی‌اند و تجربه حضور در تیم‌های باشگاهی مطرح دنیا را دارند. اشرف حکیمی، متولد مادرید است و در آکادمی رئال مادرید پرورش یافته است. یاسین بونو، دروازه‌بان مراکش، متولد کانادا است. ولید رکراکی، سرمربی موفق این تیم، هم در فرانسه به دنیا آمده است.

پیش از جام جهانی، تردیدهایی درباره انگیزه بازیکنان دوملیتی وجود داشت، ولی رکراکی بعد از برتری تیمش مقابل اسپانیا گفت که آن‌ها ثابت کردند که هیچ تفاوتی با بازیکنان متولد مراکش ندارند.

بیشتر از فوتبال