پلیس فرانسه یک گروه قاچاق انسان شامل ۳۱ پناهجوی افغان و پاکستانی را بازداشت کرد

این پناهجویان هر کدام سه هزار و ۵۰۰ یورو به قاچاقچیان پرداخته بودند

در سال ۲۰۲۲ بیش از ۴۰ هزار مهاجر از طریق کانال مانش به بریتانیا رسیده اند - SAMEER AL-DOUMY / AFP

پلیس فرانسه، روز پنجشنبه هفدهم آذر، (۹ دسامبر) اعلام کرد که یک گروه قاچاق انسان را که در حال سازماندهی برای گذر از کانال مانش بودند، دستگیر کرده است. به گزارش پلیس، این گروه قرار بود ۳۱ پناهجو را که ۲۹ تن آنان افغان بودند، از فرانسه به انگلیس منتقل کند.

پلیس فرانسه شش نفر را به اتهام سازماندهی انتقال پناهجویان در شهرهای پاریس، اوسل و استاینز در نزدیکی پاریس، بازداشت کرده است. منابع پلیس به رسانه‌های فرانسوی گفتند که این مهاجران در پاریس اسکان و به فروش غیرقانونی سیگار وادار شده بودند. به گزارش پلیس، «قاچاقچیان سپس آنان (پناهجویان) را به کاله می‌بردند، جایی که گروه دیگری از قاچاقچیان منتظرند تا آنان را با قایق‌های کوچک از کانال مانش عبور دهند.»

پلیس فرانسه گفت که پس از بازداشت گروه شش نفری قاچاقچیان انسان، این پناهجویان را که شامل ۲۹ شهروند افغانستانی و دو شهروند پاکستانی بودند در خانه‌ای در منطقه اسکین پیدا کردند‌.

رسانه یورو نیوز به نقل از بازرسان این پرونده نوشته است که هر کدام از مهاجران، ۳۵۰۰ یورو بابت انتقالشان پرداخته بودند که در مجموع ۸۰ هزار یورو برای هر قایق پرداخت شده بود.

پلیس فرانسه تحقیقات در این زمینه را در حالی آغاز کرد که ماه اکتبر ۳۵ مهاجر در یک کشتی رها شده در کانال مانش پیدا شدند. بر اساس یافته‌های پلیس فرانسه، در سال جاری میلادی بیش از ۴۰ هزار مهاجر با قایق‌های کوچک از کانال مانش عبور کرده‌اند و از فرانسه به بریتانیا رسیده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اداره دریایی فرانسه تا ماه نوامبر ۲۰۲۱ اعلام کرده بود که میزان مهاجرت از طریق کانال مانش از فرانسه به بریتانیا، پس از ماه اوت چندین برابر افزایش یافته است. این دقیقا با سقوط دولت پیشین در ۱۵ اوت ۲۰۲۱، که شمار زیادی از مردم از ترس طالبان، افغانستان را ترک کردند و از مسیرهای غیرقانونی برای رسیدن به اروپا تلاش کردند، همزمان بود.

مهاجران افغان اکثرا از مسیرهای ترکیه، یونان، ایتالیا، روسیه و برخی مسیرهای دشوار دیگر، به اروپا می‌رسند، اما دلیل تلاش مهاجران برای عبور از فرانسه و رسیدن به بریتانیا چیست؟ کارشناسان اداره بین‌المللی مهاجرت (IOM) در پژوهشی که در سال ۲۰۲۱ انجام دادند، اعلام کردند که ترکیبی از عوامل مانند حضور اعضای خانواده یا آشنایان، اعتقاد به باز بودن فضا برای زندگی و کار، امن بودن و تحمل بیشتر بریتانیا برای مهاجران، سبب می‌شوند که مهاجران با هزینه کردن جانشان مسیرهای خطرناک را در پیش بگیرند و با قایق‌های کوچک راهی بریتانیا شوند.

کلر میلو، یکی از کارشناسان اداره بین‌المللی مهاجرت، گفت مهاجران می‌دانند که در بریتانیا بدون مدرک هویتی می‌توانند به سادگی کار پیدا کنند. او تصریح کرد: «قانون یکسان نیست، نحوه کنترل یکسان نیست، کار غیرقانونی در بریتانیا در طولانی‌مدت بسیار آسان‌تر است.»

مهاجرت از فرانسه یا دیگر کشورهای اروپایی به بریتانیا تا یک دهه پیش، بیشتر با کامیون‌ها انجام می‌شد، اما کارشناسان مهاجرت می‌گویند که کامیون‌ها به دلیل پیشرفت فناوری و امکانات تشخیص افراد در مرزها و بندرگاه‌ها، دیگر محبوبیتشان را از دست داده‌اند. به همین دلیل، مردم با قایق‌های کوچک برای عبور از کانال مانش و رسیدن به بریتانیا تلاش می‌کنند.

 

بیشتر از جهان