حسین طائب: «نمی‌گذاریم نفوذی‌ها وارد مجلس شوند»

خط و نشان رئیس سازمان اطلاعات سپاه برای مفسدان اقتصادی فراری

حسین طائب می‌گوید: «مقابله با مفسدان اقتصادی، دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد» - عکس از خبرگزاری تنسیم

مقامات اطلاعات سپاه مدت‌هاست که بی‌پروا و بیشتر از هر زمان دیگری در حوزه‌های گوناگون سیاسی و اجتماعی خودنمایی می‌کنند و درباره مسایل کلان مملکت اظهارنظر می‌کنند. امروز، پنج‌شنبه ۲۳ آبان ماه، حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در همایش سراسری هیأت‌های نظارت بر انتخابات مجلس که در شهر مشهد برگزار شد، شرکت کرده بود درباره انتخابات آینده مجلس سخنرانی کرد و در عین‌حال برای «دشمنان» نظام خط‌ ونشان کشید. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا به ادعای این مقام امنیتی «هدف نهایی آمریکا و غرب، کشاندن ایران به پای میز مذاکره برای امضای برجام‌های دفاعی و منطقه‌ای برای تأمین امنیت اسرائیل است». طائب هم‌چنین تاکید کرد که «جریان نفوذ یک جریان جدی است و ما وظیفه داریم در برابر جریان نفوذ، سد ایجاد کنیم چرا که آن‌ها می‌خواهند عناصر وابسته به خود را وارد مجلس کنند و ما وظیفه داریم مراقبت کنیم تا افراد ضدانقلاب و مفسد وارد مجلس نشوند».

طائب با بیان این ادعا که «در حال حاضر یکی از اقدامات جدی دشمن، شبکه‌سازی در حوزه سیاسی و نفوذ در بدنه نظام است» شورای نگهبان را مسئول جلوگیری از ورود «شبکه نفوذ» به درون نظام معرفی کرد. به گفته رئیس سازمان اطلاعات سپاه «دشمن تلاش می‌کند که مشارکت را از طریق ناامیدی مردم، کاهش دهد تا نتیجتاً، مجلسی در طراز انقلاب اسلامی شکل نگیرد، ولی قطعاً موفق نخواهند شد، اما باید مراقبت‌های لازم هم انجام شود تا ضدانقلاب و عوامل نفوذی وارد مجلس نشوند». 

احتمالا منظور«حسین طائب» از «مراقبت‌های لازم» توجه به توصیه‌های امنیتی سازمان تحت ریاست وی در فرایند تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در چند ماه آینده است هرچند که بیشتر سخنان این مقام امنیتی متوجه وظایف شورای نگهبان در رد و یا تایید صلاحیت کسانی بود که پی نامزد شدن در انتخابات مجلس هستند. 

رییس اطلاعات سپاه در کنار حسین فریدون، برادر رییس جمهور - عکس از حامد ملک‌زاده، خبرگزازی تسنیم

طائب در توضیح موقعیت کنونی شورای نگهبان و درخصوص انتخابات اسفندماه مجلس شورای اسلامی و با اشاره به اینکه «هجمه دشمن به شورای نگهبان در نظارت استصوابی و نظارت متمرکز شده است» ادعا کرد که «امروز کشور ما در کانال امنیت کامل قرار دارد و احساس مردم نسبت به انقلاب احساس غرور است و احساس فساد به احساس مبارزه با فساد تبدیل شده است و دشمن این را نمی‌خواهد لذا قصد دارد که این فضا را از بین ببرد».

اشاره طائب احتمالا به دستگیری و بازگرداندن «رسول دانیال‌زاده»، از متهمان پروندهای فساد مالی‌ست که در آن نام «حسین فریدون» برادر رئیس جمهور و «اکبر طبری» معاون رئیس سابق قوه قضاییه نیز دیده می‌شود. بنا به گزارش قوه قضاییه، «رسول دانیال‌زاده» در عملیاتی که سپاه پاسداران آن را هدایت می‌کرد، به کشور بازگرداننده شده است. 

طائب برای دیگر افرادی که نام آن‌ها در پرونده‌های فساد اقتصادی آمده اما خارج از ایران زندگی می‌کنند هم خط و نشان کشید و گفت: «ما مفسدان اقتصادی را به کشور بازمی‌گردانیم و بدانید که مقابله با مفسدان اقتصادی، دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد».

در روزهای گذشته حسن روحانی سخنرانی‌های پرحاشیه‌ای در شهرهای یزد و کرمان داشت که محور اساسی این سخنرانی‌ها مساله فساد اقتصادی در جمهوری اسلامی بود. سخنانی که به بروز اختلاف‌نظرهای جدی بین مقامات قوه مجریه و قوه قضاییه منجر شد. حسن روحانی عملا برخوردهای قوه قضاییه با مفسدان اقتصادی را «نمایشی» خواند و بی‌انکه از جریان و یا گروه خاصی نام ببرد، گفته بود که «یک نهاد حکومتی ۹۴۷ میلیون دلار پول گرفته ولی حساب پس نمی‌دهد». 

پس از سخنان روحانی بود که خبرگزاری تسنیم در یادداشتی با اشاره به دستگیری برادر رئیس جمهور نوشت: «موضع‌گیری‌ روزهای گذشته‌ روحانی علیه دستگاه قضایی نشان می‌دهد احتمالاً از احکام صادرشده دلخور بوده و انتظار چنین برخوردی را نداشته است».

حالا به نظر می‌رسد با دستگیری «رسول دانیال‌زاده» و ارتباط وی با برادر رئیس جمهور، ابعاد تازه‌ای از فساد مالی نزدیکان به رئیس جمهور مشخص شود. جریانی که بی‌شک در آستانه انتخابات مجلس و هم‌سویی کامل سازمان اطلاعات سپاه با شورای نگهبان، نشان از شروع جریانی دارد که بیشتر از هر زمان دیگری مشروعیت اطلاعات سپاه و دخالت‌های این ارگان امنیتی در مناسبات سیاسی و اجتماعی ایران را پر رنگ‌ می‌کند. 

از سوی دیگر سخنان «طائب» درباره انتخابات پیش‌روی مجلس نشانه‌ای محکم و غیرقابل انکار از دخالت سازمان اطلاعات سپاه در امر انتخابات است. مساله‌ای که مقامات سپاه در ایران همواره منکر آن می‌شدند. اما حالا و در فاصله چندین ماه تا برگزاری انتخابات، دخالت‌های «پیشا انتخاباتی» این ارگان امنیتی شروع شده و گویی سران سپاه پاسداران و در راس آن نیروهای امنیتی تحت امر «حسین طائب» هیچ ابایی از اعلام علنی دخالت در انتخابات ندارند. 

بیشتر از