گاریندر چادا در جشنواره فیلم دریای سرخ از تجربه فیلمسازی درباره نژادپرستی صحبت کرد

چادا  از این واقعیت که تعداد فیلمسازان هندی-بریتانیایی موفق در این صنعت زیاد نیست، ابراز تاسف کرد

گاریندر چادا، فیلمساز هندی-بریتانیایی که بیشتر به خاطر فیلم‌های تجاری، مثبت و «حال‌خوب‌کن» خود شناخته می‌شود، در برنامه یک‌ساعته «در گفت‌وگو» جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ در جده، در مورد یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های اول خود صحبت کرد: «مثل بکام خمش کن» (Bend It Like Beckham)

در این فیلم کمدی ورزشی که در سال ۲۰۰۲ اکران شد، کایرا نایتلی و پارمیندر ناگرا نقش‌های اصلی را ایفا کردند.

او درباره فیلم گفت: «این درباره نژادپرستی است. فیلم کمدی است اما در واقع درباره محافظت والدین از کودکان در برابر نژادپرستی است. اما اگر می‌رفتم و می‌گفتم این فیلمی در مورد نژادپرستی است، هیچ‌وقت تامین مالی نمی‌شد، هرگز!»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او از این واقعیت که تعداد فیلمسازان هندی-بریتانیایی موفق در این صنعت زیاد نیست، ابراز تاسف کرد.

چادا درباره تجربه سفر به عربستان سعودی گفت: «در بریتانیا به آنچه در عربستان سعودی وجود دارد، نگاه متفاوتی داریم. در اینجا همه‌چیز برای خانواده‌ها طراحی شده، همه‌چیز در مورد زندگی خانوادگی و بچه‌ها است؛ شما در بریتانیا چنین برداشتی ندارید.»

«این کشوری در حال تغییر است. به نظر برخی افراد، خیلی سریع در حال تغییر است و برای برخی افراد، به اندازه کافی تغییر نمی‌کند. در حال حاضر، من واقعا به این بحث‌ها علاقه‌مندم. کاری که من انجام می‌دهم، کاملا بر این واقعیت متمرکز است که مردم تغییر خواهند کرد. دیدن این بحث‌ها در سینمای عربستان و اینکه مردم چگونه درباره تغییر صحبت می‌کنند، جالب است.»

بیشتر از فیلم