موافقت جهاد اسلامی با آتش‌بس در نوار غزه

در جریان دو روز درگیری ۳۴ فلسطینی کشته و ۶۳ اسرائیلی زخمی شدند

یکی از خانه‌های ویران شده بر اثر اصابت موشک در جنوب نوار غزه ۱۳ نوامبر ۲۰۱۹/SAID KHATIB / AFP

پس از اینکه اسرائیل اعلام کرد طرح مصر برای اعلام آتش‌بس در نوار غزه را در صورت توقف موشک‌پرانی از سوی جهاد اسلامی می‌پذیرد،‌ این گروه فلسطینی اعلام کرد که با توقف پرتاب موشک به خاک اسرائیل موافقت کرده است.

این آتش‌بس از ساعات اولیه بامداد امروز،‌ پس از دو روز تبادل موشک بین جهاد اسلامی و اسرائیل برقرار شد. اسرائیل می‌گوید ۳۵۰ راکت از نوار غزه به خاک‌اش پرتاب شده است.

دو شب قبل،‌ ارتش اسرائیل در همکاری با نیروهای امنیتی این کشور، خانه یکی از فرماندهان ارشد جهاد اسلامی در غزه را هدف قرار داد. در جریان این ترور هدفمند، بها ابوالعطا کشته شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رویترز به نقل از یک مقام جهاد اسلامی گزارش داده که اسرائیل درخواست این گروه برای متوقف کردن ترور هدفمند نظامیان و تیراندازی به معترضان در نوار غزه را پذیرفته است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در جریان این درگیری دو روزه دست کم ۳۴ فلسطینی کشته و ۶۳ اسرائیلی نیز در نتیجه برخورد راکت‌ها مجروح شده و به بیمارستان مراجعه کرده‌اند.

الجزیره به نقل از یک مقام جهاد اسلامی گزارش داده که توافق آتش‌بس به این معنی است که گروه‌های فلسطینی در جریان اعتراض‌ها صلح را حفظ کنند و در مقابل اسرائیلی‌ها به آنها شلیک نکنند.

مقامات مصر نیز در گفتگو با خبرگزاری فرانسه به تلاش‌های قاهره در شکل‌گیری این آتش‌بس اشاره کرده‌اند.

اسرائیل کتز، وزیر امور خارجه اسرائیل در مورد آتش‌بس گفت:«پاسخ سکوت، سکوت است».

او افزود: البته در صورتی که کسی بخواهد آرامش را بر هم بزند،‌ در برخورد با او درنگ نخواهیم کرد.

بیشتر از