بنی گانتز: باید جلوی نفوذ و سیاست منطقه‌ای جمهوری اسلامی گرفته شود

گفته‌های وزیر دفاع اسرائیل یک روز بعد از آن منتشر شد که ارتش اسرائیل یک سامانه دفاع هوایی جدید را با موفقیت آزمایش کرد

وزیر دفاع اسرائیل: جهان در حال تغییر است. پیامدهای جنگ اوکراین دارد از مرزهای ملی فراتر می‌رود - GIL COHEN-MAGEN / AFP

بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، بار دیگر حکومت ایران را به پیشبرد سیاست تجاوزگرانه در منطقه متهم کرد و تاکید کرد که باید در برابر نفوذ و تلاش حکومت ایران برای ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه و دخالت در بحران‌های کنونی ایستاد.

روزنامه اورشلیم‌پست روز جمعه ۱۸ نوامبر (۲۷ آبان‌ماه) به‌نقل از وزیر دفاع اسرائیل نوشت: «جهان در حال تغییر است. پیامدهای جنگ اوکراین دارد از مرزهای ملی فراتر می‌رود. سیاست افراط‌گرایی و تروریسم، بر تمامی کشورهای جهان تاثیر می‌گذارد.»

وزیر دفاع اسرائیل، که به‌تازگی از سفر رسمی به یونان و دیدار با همتای یونانی خود بازگشته است، سیاست منطقه‌ای جمهوری اسلامی را «تجاوزگرانه» توصیف کرد و گفت حکومت ایران همچنان «تهدیدی بزرگ» برای منطقه‌ و جهان به‌شمار می‌رود.

وزیر دفاع اسرائیل، در بخش دیگری از صحبت‌های روز جمعه خود حکومت ایران را متهم کرد که در جنگ اوکراین دخالت می‌‌کند. او همچنین با ارجاع به قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حکومت ایران را متهم کرد با پیشبرد برنامه اتمی خود امنیت منطقه و جهان را به‌خطر انداخته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته بنی گانتز، حمایت حکومت ایران از گروه‌ها و سازمان‌های «نیابتی» و «تروریستی» در منطقه، به‌طور مشخص در سوریه، لبنان، عراق و غزه، نشانه پیشبرد سیاست تجاوزگرانه حکومت ایران است که باید در برابرش مقابله کرد.

وزیر دفاع اسرائیل، ضمن اشاره به حمله پهپادی چند روز پیش به یک کشتی در سواحل عمان، حکومت ایران را مسئول این حمله معرفی کرد و گفت باید جلوی نفوذ و جاه‌طلبی‌های حکومت ایران گرفته شود.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، روز سه‌شنبه یک فروند پهپاد انتحاری شاهد-۱۳۶ یک نفتکش را در آب‌های عمان هدف قرار داد.

گفته‌های وزیر دفاع اسرائیل یک روز بعد از آن منتشر شد که نیروی دریای ارتش اسرائیل روز پنجشنبه اعلام کرد موفق شده است یک سامانه دفاع هوایی جدید را با موفقیت آزمایش کند.

سامانه دفاع هوایی «سی-دام» ( C-Dome) کشتی‌ها و شناورهای اسرائیلی را در برابر حملات راکتی، موشکی یا پهپادهای انتحاری حفاظت می‌‌کند.

بیشتر از جهان