تداوم خیزش سراسری علیه جمهوری اسلامی؛ جمعه تعطیل نیست!

تا ظهر جمعه مردم دست کم ۱۲ شهر ایران دست به اعتراض و تظاهرات وسیع ضدحکومتی زدند

اعتراضات سراسری مردم ایران در مقابله با حاکمیت جمهوری اسلامی روز جمعه ۲۷ آبان ماه ادامه یافت. پس از برگزاری مراسم‌های خاکسپاری کشته‌شدگان اعتراضات در روزهای اخیر در شهرهای سمیرم، ایذه، تبریز، بوکان و مهاباد که با حضور هزاران نفر از معترضان برگزار شد؛ مردم در این شهرها و دیگر شهرهای کشور به خیابان‌ها آمدند.

مردم زاهدان روز جمعه ۲۷ آبان‌ماه پس از برگزاری نماز جمعه در این شهر در خیابان‌های اطراف محل برگزاری این مراسم رفته و تجمع اعتراضی برگزار کردند. هزاران نفر از معترضان در خیابان‌های زاهدان شعارهای «کشته شده خدانور، به دست چندتا مزدور»، «خامنه‌ای حیا کن، مملکتو رها کن» و «سپاهی بی‌ناموس،‌ لباس بلوچی نپوش» سر دادند. بازار چهارراه رسولی در شهر زاهدان هم شاهد اعتراضات گسترده در این منطقه است. در برخی ویدئوهای منتشر شده از این شهر صدای تیراندازی نیروهای امنیتی علیه معترضان به گوش می‌رسد.

معترضان در شهر خاش نیز در خیابان‌های این شهر تجمع اعتراضی برگزار کرده و شعار «امسال سال خونه، سیدعلی سرنگونه» سر دادند. صدها نفر از معترضان در این شهر با روشن کردن آتش در خیابان‌ها اقدام به مقابله با نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی کردند.

مردم شهر سراوان نیز در تجمع اعتراضی خود پرچم جمهوری اسلامی را پایین کشیدند و شعار مرگ بر جمهوری اسلامی سر دادند. معترضان در شهر آشار سیستان و بلوچستان نیز تجمع اعتراضی برگزار کرده و علیه جمهوری اسلامی شعار سر دادند.

معترضان در چابهار نیز پس از اقامه نماز جمعه به خیابان‌ها آمدند و برخی از خیابان‌های این شهر را مسدود کرده و علیه جمهوری اسلامی شعار سر دادند. معترضان در این شهر تابلوی بلوار خمینی این شهر را از جا کنده و آن را زیر پاهایشان لگدمال کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ایرانشهر نیز معترضان به خیابان آمدند و علیه جمهوری اسلامی شعار سر دادند. بر اساس ویدئوهای منتشر شده از این شهر، ماموران نیروی انتظامی اقدام به تیراندازی مستقیم به سمت معترضان کرده‌اند.

مردم در شهرهای راسک و پیشین نیز با وجود حضور گسترده نیروهای امنیتی به خیابان آمده و تجمع اعتراضی برگزار کردند.

معترضان در شهر مهاباد نیز به خیابان‌ها آمده و برخی خیابان‌های این شهر را به تسخیر خود در آورده‌اند. بر اساس برخی تصاویر منتشر شده از این شهر معترضان را در حال صرف نهار در میان خیابان نشان می‌دهد و معترضان قصد ترک کردن خیابان را حتی به بهانه غذا خوردن ندارند. هزاران نفر از معترضان در این شهر تا ظهر روز جمعه کماکان در خیابان‌های این شهر در حال اعتراض بودند.

در شهر قزوین نیز مراسم سوم سپهر اسماعیلی از کشته شدگان خیزش سراسری مردم ایران برگزار شد. در حاشیه این مراسم معترضان در خیابان‌های اطراف محل زندگی این کشته شده اعتراضات تجمع کرده و شعار «آزادی آزادی آزادی» سر می‌دهند.

از ظهر روز جمعه ساکنین روستای کوله‌سرا از توابع کامیاران نیز در این روستا تجمع اعتراضی برگزار کرده و شعارهای «زن زندگی آزادی» و «مرگ بر خامنه‌ای» سر دادند. در روستای بیوران از توابع سردشت نیز معترضان تجمع اعتراضی برگزار کرده و شعار «زن زندگی آزادی» سر دادند.

برخی خبرها حاکی از شروع اعتراضات سراسری در شهر اصفهان است. بر اساس تصاویر منتشر شده از این شهر معترضان با برخورد خشن نیروهای ضدشورش روبرو شده و این نیروها اقدام به ضرب و جرح مردم و تیراندازی به سوی معترضان کردند.