«طرح ترور» سپاه قدس برای کشتن تاجر اسرائیلی در تفلیس ناکام ماند

تایمز اسرائیل دو ایرانی را با نام‌ها محمدرضا عبادی و علی فیضی‌پور به عنوان عوامل ترور در گرجستان معرفی کرد

طرح ترور شهروند اسرائیلی زمانی خنثی شد که دستگاه‌های امنیتی گرجستان عامل پاکستانی این عملیات را شناسایی کردند - Vano SHLAMOV / AFP

مقام‌های امنیتی گرجستان اعلام کردند موفق شده‌اند طرح تروریستی عوامل وابسته به نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در خاک این کشور خنثی کنند.

بر اساس گزارش‌های که منتشر شده است، تیمی از نیروهای وابسته به حکومت ایران، قصد داشتند یک شهروند گرجستانی- اسرائیلی ساکن در تفلیس را به‌قتل برساند.

روزنامه تایمز اسرائیل در گزارشی که بامداد روز چهارشنبه ۲۵ آبان‌ماه منتشر کرد، هویت شهروند اسرائیلی-گرجستانی را ایتزیک موشه، ۶۲ ساله، معرفی کرد. 

موشه پیش‌تر به‌عنوان نماینده ارشد «آژانس یهود» در روسیه کار می‌کرد و مرکزی را هم به‌نام «خانه اسرائیل» تاسیس کرده است که هدفش بهبود وجه اسرائیل در میان کشورهای اروپای شرقی است.

روزنامه تایمزاسرائیل در بخش دیگری از گزارش بامداد چهارشنبه خود، درباره جزئیات طرح عملیات ترور این شهروند اسرائیلی-گرجستانی در تفلیس، نوشت: عوامل نیروی قدس سپاه پاسداران در چندین کشور مختلف حمله به موشه را طراحی کرده بودند. به‌نوشته تایمزاسرائیل، یک تیم پاکستانی وابسته به القاعده مسئول جمع‌آوری اطلاعات بوده و برای آماده کردن زمینه‌های ترور موشه وارد تفلیس شده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تایمز اسرائیل در گزارش روز چهارشنبه خود به نام دو ایرانی به نام‌ها محمدرضا عبادی و علی فیضی‌پور اشاره می‌کند و آن‌ها را از اعضای نیروی قدس سپاه پاسداران معرفی می‌کند. 

به‌نوشته تایمز اسرائیل، عبادی از سال ۲۰۱۱ مسئول این طرح تروریستی بوده و علی فیضی‌پور هم، به‌عنوان فرمانده عبادی، در طرح‌های تروریستی حکومت ایران در کشورهای مختلف جهان مشارکت داشته است.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده طرح ترور این شهروند اسرائیلی زمانی خنثی شد که دستگاه‌های اطلاعاتی-امنیتی گرجستان عامل پاکستانی این عملیات را شناسایی کردند.

به‌گفته مقام‌های امنیتی گرجستان، علاوه بر این شهروند پاکستانی، دو فرد دو تابعیتی گرجستانی-ایرانی نیز بازداشت شده‌اند. این دو ایرانی، مسئول انتقال سلاح به تیم ترور در تفلیس بودند و با یک قاچاقچی اسلحه در ترکیه کار می‌کردند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این خبر آن را «نتیجه طراحی اسرائیل با هدف ایجاد اخلال در روابط دو کشور دوست و همسایه ایران و گرجستان» عنوان کرد.

بیشتر از جهان