سنای هلند خواستار حذف جمهوری اسلامی ایران از کمیسیون مقام زن شد

پارلمان کانادا نیز می‌خواهد جمهوری اسلامی از کمیسیون مقام زن حذف شود

جمهوری اسلامی ایران از عضویت در این کمیسیون برای پروپاگاندا استفاده می‌کند-۱۵۰۰ تصویر

مجلس سنای هلند روز سه‌شنبه قطعنامه‌ای تصویب کرد که به‌موجب آن از دولت این کشور می‌خواهد از هر طرح و پیشنهادی برای حذف حکومت ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل حمایت کند.

پارلمان کانادا نیز روز دوشنبه قطعنامه‌ مشابه‌ای تصویب کرد. روز دوشنبه طرح پیشنهادی ملیسا لانتسمن، نماینده محافظه‌کار پارلمان کانادا، با استقبال تمامی احزاب کانادا مواجه شده و تمامی نمایندگان حاضر به آن رای مثبت دادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«دیده‌بان سازمان ملل»، یک گروه حقوق بشری غیردولتی، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای حذف جمهوری اسلامی از «کمیسیون مقام زن»، در اختیار شورای اجتماعی-اقتصادی سازمان ملل قرار داده است.

گروه «دیده‌بان سازمان ملل» یک سازمان مستقل است و دارای «مقام مشورتی» سازمان ملل به‌شمار می‌رود. پیشنهاد حذف حکومت ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل با حمایت برخی دیگر از کشورها نیز مواجه شده است.

در آمریکا، ند پرایس، سخنگوی کاخ سفید، در واکنش به تهیه پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل، عضویت حکومت ایران در کمیسیون مقام زن را امری «ظالمانه» و «تحقیرآمیز» توصیف کرده است.

گروه «دیده‌بان سازمان ملل» همچنین از جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند، بابت حمایت او از طرح حذف حکومت ایران از کمیسیون مقام زن تقدیر کرد.

 نیوزیلند امسال یکی از ۵۴ عضو شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل است. این شورا در سال ۲۰۲۱ حکومت ایران را به عضویت در کمیسیون مقام زن پذیرفت.

 نیوزیلند به‌عنوان یکی از اعضای شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل، می‌تواند این قطعنامه را به‌طور رسمی به‌ رای بگذارد.

نیوزیلند اخیرا اعلام کرده است که به دلیل سرکوب خشن اعتراضات مسالمت‌آمیز در ایران، گفت‌و‌گوهای حقوق بشری خود را با جمهوری اسلامی تعلیق می‌کند.