آغاز جلسات عمومی استیضاح ترامپ از هفته آینده

ترامپ ادعا کرده است که هیچ اقدام تلافی‌جویانه‌ای انجام نخواهد کرد

آدام شیفت در کنار تصویری از ترامپ و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه- واشنگتن دی‌سی می ۲۰۱۷ Chip Somodevilla/AFP

«آدام شیف» می‌گوید، کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان هفته آینده جلسات عمومی استیضاح را آغاز خواهد کرد و این مرحله جدیدی از تحقیقات درباره این ادعا خواهد بود که دونالد ترامپ تلاش کرده است دولت اوکراین را وادار کند تا اطلاعات مخربی در مورد رقیب سیاسی او جمع‌آوری کند.

اولین مورد از این جلسات چهارشنبه آینده برگزار خواهد شد و «ویلیام تیلور»، سفیر پیشین آمریکا در اوکراین و «جورج کنت»، معاون وزارت خارجه در امور اروپا و اوراسیا، شهادت خواهند داد. پس از این جلسات سفیر پیشین آمریکا در اوکراین، ماری یووانوویچ، در ۱۵ نوامبر شهادت خواهد شد.

«شیف» در یک کنفرانس مطبوعاتی، با اعلام برگزاری جلسات عمومی، گفت که شهادت هفته آینده فرصتی را برای آمریکایی‌ها فراهم می‌کند تا شاهدان را ارزیابی کنند، و اضافه کرد که در مورد بیشتر حقایق اصلی این پرونده اعتراضی وجود ندارد. آقای «شیف» در ادامه گفت متن‌های جدید مکالمات که کمیته وی منتشر خواهد کرد، نشان می‌دهند که به جمهوری‌خواهان اجازه داده شده در جلساتی که تاکنون برگزار شده شرکت کنند – در حالی که آن‌ها سعی می‌کنند که خلاف این را ثابت کنند.

آقای «شیف» گفت: «این اولین جلسه از سری جلسات علنی خواهد بود، و به نظر من خواهیم دید که ... در مورد بیشتر حقایق اصلی این پرونده اعتراضی وجود ندارد». سپس وی گفت كه این شهادت‌ها تصویر واضحی از سوءرفتارهای رئیس جمهور به مردم آمریکا نشان خواهد داد».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«ویلیام تیلور»، «جورج کنت» و «ماری یووانوویچ» تاکنون همگی به صورت خصوصی در مقابل اعضای مجلس نمایندگان شهادت داده‌اند، و چیزی را فاش کرده‌اند که نوعی توطئه تلقی می‌شود برای اینکه ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین را مجبور کنند که آشکارا اعلام کند دولت وی تحقیقاتی را در مورد «جو بایدن»، نامزد پیشتاز دموکرات‌ها برای انتخابات ۲۰۲۰، آغاز می‌کند.

خانم «یوانووویچ» ادعا کرده است پس از آنکه اعضای حلقه درونی ترامپ از جمله وکیل شخصی وی «رودی جولیانی»، تشخیص داده‌اند که وی مزاحم تلاش‌های آن‌ها برای شروع تحقیقات علیه «جو بایدن» است، وی را کنار زده و بعدا اخراج کرده‌اند. «تیلور» به نوبه خود، شهادت داده است که ترامپ سعی کرده از مشاور نظامی آمریکا در اوکراین، و ملاقات خود با آقای «زلنسکی» به‌عنوان اهرمی استفاده کند تا اوکراینی‌ها را وادار کند که علنا اعلام کنند درباره آقای «بایدن» تحقیق می‌کنند.

«ترامپ» ادعا کرده است که هیچ اقدام تلافی‌جویانه‌ای نمی‌کند. او همواره تلاش کرده است این تحقیقات در مورد رفتار خود را به‌عنوان اقدامی از سوی دموکرات‌ها برای نابودکردن جایگاه او به‌عنوان رئیس جمهور نشان دهد. در حال حاضر بعید به نظر می‌رسد که رأی به استیضاح در مجلس نمایندگان – که طبق گزارش‌ها ممکن است تا ماه دسامبر اتفاق بیفتد – باعث عزل ترامپ شود، چون در سنا، یعنی نهادی که می‌تواند او را محکوم کند، اکثریت کرسی‌ها در اختیار جمهوری‌خواهان است.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

 

© The Independent