مرگ دست‌کم ۱۴۹ نفر در جشن هالووین سئول در اثر ازدحام جمعیت

به‌گفته مقام‌های اورژانس صدها تن دیگر مجروج شدند و آمار قربانیان ممکن است افزایش یابد

مقام‌های کره جنوبی اعلام کردند دست‌کم ۱۴۹ تن در اثر ازدحام جمعیت در جریان برگزاری جشن‌های هالووین در سئول، پایتخت کره جنوبی، جان خود را از دست داد‌ند. به‌گفته مقام‌های اورژانس سئول، صدها تن دیگر نیز مجروح شده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس شامگاه شنبه ۲۹ اکتبر (هفتم آبان‌ماه) به‌نقل از سونگ بئوم، رئیس اداره آتش‌نشانی سئول نوشت: شمار قربانیان ممکن است افزایش یابد و همچنان اجساد ده‌ها تن از قربانیان و افرادی که زیر دست‌وپا افتاده‌اند در خیابان‌ها هست.

آسوشیتدپرس به‌نقل از مقام‌های شهری سئول نوشت: جمعیت زیادی در یکی از  خیابان باریک در نزدیکی هتل همیلتون، در منطقه‌ توریستی شهر که معمولا محل برپایی جشن‌ها و مهمانی‌ها است، زیر دست‌وپا افتادند.

ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده شمار زیادی از قربانیان را نشان می‌دهد که در پیاده‌رو خیابان‌های نزدیک هتل همیلتون روی زمین افتاده‌اند و کارکنان اورژانس سئول سعی می‌کنند آنها را نجات دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌گفته مقام‌های آتش‌نشانی، نزدیک به ۸۵۰ مامور اورژانس در محل در حال احیای قربانیان هستند.

روزنامه گاردین در گزارشی نوشت، این اتفاق زمانی افتاد که جمعیت زیادی برای دیدن یک چهره سرشناس، به سمت یک رستوران-میکده در یک کوچه‌ باریک در منطقه حرکت کردند.

به‌نوشته رسانه‌های محلی کره جنوبی، دست‌کم ۱۰۰هزار نفر برای شرکت در جشن‌های هالووین در این منطقه ار سئول گرد آمده بودند. این بزرگ‌ترین گردهمایی در سئول، پس از کاهش یا لغو بسیاری از محدودیت‌های همه‌گیری کرونا بود.

بیشتر از جهان