چالش دوباره اونای امری در فوتبال انگلستان

این مربی اسپانیایی با سابقه مربی‌گری در آرسنال ماموریت دارد استون‌ویلا را به رقابت‌های اروپایی برساند

اونای امری در فوتبال انگلستان با نشستن روی نیمکت آرسنال به شهرت رسید - AFP

باشگاه استون‌ویلا انگلستان کمتر از یک هفته بعد از برکناری استیون جرارد، اونای امری را به عنوان سرمربی جدید خود معرفی کرد. این باشگاه برای فسخ قرارداد این مربی اسپانیایی با ویارئال، شش میلیون یورو غرامت پرداخت کرد. آن‌ها در روزهای گذشته با روبن آموریم، سرمربی اسپورتینگ لیسبون، هم مذاکره کرده بودند، ولی در نهایت، با امری به توافق رسیدند.

اونای امری به دلیل آماده نبودن اجازه کارش، از اول نوامبر شروع می‌کند و در بازی یکشنبه مقابل نیوکاسل، هدایت استون‌ویلا به عهده آرون دنکس، مربی موقت تیم خواهد بود. دنکس که تنها چند روز پیش جای جرارد را گرفت، یکشنبه پیش موفق شد برنتفورد را با چهار گل شکست دهد. اولین بازی امری روی نیمکت تیم جدید او ششم نوامبر در خانه و مقابل منچستریونایتد، خواهد بود.

امری سال ۲۰۲۱ پیشنهاد نیوکاسل را رد کرد ولی به استون‌ویلا پاسخ مثبت داد. قرارداد این مربی با ویا رئال تا پایان فصل جاری اعتبار داشت و او این تیم اسپانیایی را در شرایطی ترک می‌کند که در رده هفتم جدول لالیگا قرار دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وز ادنز و ناسف ساویریس، مالکان ثروتمند استون‌ویلا، در اندیشه رساندن این تیم به مسابقات اروپایی‌اند. آن‌ها امیدوارند تجربه پیشین امری در آرسنال و کارنامه درخشان اروپایی‌ او، از جمله چهار بار قهرمانی در لیگ اروپا، برای رسیدن به این هدف موثر باشد. مالکان جدید از زمان خریدن این باشگاه در سال ۲۰۱۸، حدود ۴۰۰ میلیون پوند هزینه کرده‌اند و در پنجره نقل و انتقلات زمستانی هم به دنبال جذب بازیکنان موردنظر امری خواهند بود.  

اونای امری در فوتبال انگلستان با نشستن روی نیمکت آرسنال به شهرت رسید. او ماموریت سخت جانشینی آرسن ونگر را به عهده داشت و با این تیم در لیگ برتر پنجم شد و در فینال لیگ اروپا در سال ۲۰۱۹ از چلسی شکست خورد. او نتوانست انتظارات بالای هواداران را برآورده کند و لهجه خاصش در نشست‌های خبری سوژه رسانه‌ها شد. امری در فصل دوم شروع خوبی نداشت و در ماه نوامبر برکنار شد، ولی در ویارئال هنر مربی‌گری‌ خود را دوباره ثابت کرد.

امری در فینال لیگ ۲۰۲۱ اروپا با شکست دادن منچستریونایتد، ویارئال را به اولین قهرمانی‌ اروپایی‌ این تیم رساند. او فصل گذشته هم با شکست دادن یوونتوس و بایرن مونیخ، توانست این تیم اسپانیایی را به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان برساند.

سرمربی جدید استون‌ویلا صبح سه‌شنبه در نشست خبری با موضوع جدایی از ویارئال، درباره ماموریت جدید خود گفت: «این یک تصمیم شخصی و حرفه‌ای است. چمدان همیشه همراه من است. اینجا خانواده تازه‌ای پیدا کردم، ولی باید این تصمیم را می‌گرفتم. این یک چالش جدید و از نظر حرفه‌ای خیلی خوب است.»

بیشتر از فوتبال