زن، زندگی، آزادی در هفته مد ونکوور

تقریبا تمام لباس‌های این مجموعه نوشته‌هایی بر خود داشتند که به رویدادهای جاری در ایران اشاره می‌کردند

نمایش هفته مد ونکوور در روز جمعه، ۲۱ اکتبر، حضور طراحان لباس ایرانی‌ را شاهد بود که مجموعه‌های خود را با الهام از خیزش سراسری ایران ارائه کردند.

افسانه ریحانی‌فرد، طراح لباس ایرانی، مجموعه خود را با سه دست بلوز آستین‌بلند و شلوار برش‌دار آغاز کرد. هر کدام از این لباس‌های تک‌رنگ، به یکی از رنگ‌های پرچم ایران اشاره داشتند و روی هر کدام از آن‌ها یک قسمت از شعار‌ «زن، زندگی و آزادی» به زبان انگلیسی چاپ شده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سه مدلی که با این لباس‌ها روی صحنه آمدند، ابتدا، در آغاز مسیر ایستادند و هر کدام تکه‌ای از موهای خود را چیدند؛ شروعی باشکوه برای نمایشی که به زنان ایران اشاره داشت. سپس یک مدل دیگر با پیراهنی مشکی روی صحنه ظاهر شد که در قسمت پیش‌سینه لباسش کلمه «برای» در سه خط درشت چاپ شده بود و زیر آن تا پایین لباس نوشته‌های دیگری با حروف خیلی ریزتر دیده می‌شد که به نظر می‌رسد متن ترانه «برای» شروین حاجی پور باشد.

تقریبا تمام لباس‌های این مجموعه نوشته‌هایی بر خود داشتند که به رویدادهای جاری در ایران اشاره می‌کردند. ریحانی‌فرد در توضیح پوستر اصلی نمایش چنین نوشته بود: «ما می‌خواهیم در همه جای دنیا و از هر تریبونی که داریم، صدای مردممان باشیم.»

مجموعه ریحانی‌فرد که با نام «ریحانی دیزاین» به نمایش گذاشته شد، با تشویق گسترده حضار مواجه شد.

هفته مد ونکوور از تاریخ ۲۱ اکتبر آغاز شده است و تا یک هفته ادامه خواهد داشت.

بیشتر از مُد و زیبایی