طالبان، داعش را عامل سربریده شدن بزرگ قوم در تخار معرفی کرد

طالبان از کشته شدن سه عضو گروه داعش در تخار خبر داد

داعش در مورد قتل این مرد در تخار چیزی نگفت- عکس از شاخه خراسان داعش

 منابعی به ایندیپندنت فارسی گفتند که روز یکشنبه، اول آبان (۲۳ اکتبر)، «داعش» مردی به نام سیف‌الله که ساکن شهرستان دشت قلعه تخار بود را کشته است. به گفته این منابع، قربانی از بزرگان قوم در دشت قلعه بود که پنج روز پیش در دشت قلعه ربوده شد و جسد سربریده‌اش روز یکشنبه به خانواده‌اش رسید.

گفته می‌شود که سیف‌الله با طالبان روابط خوبی داشته است. طالبان نیز داعش را عامل قتل او اعلام کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در همین حال، طالبان از کشته شدن سه عضو گروه داعش در تخار خبر داد. وزارت امور داخله (کشور) طالبان گفت که جمعه‌شب ۲۹مهر (۲۱ اکتبر)، نیروهای طالبان عملیاتی را با هدف حمله به یک مخفیگاه داعش در روستای «ورته ظلم» در شهرستان دشت قلعه راه‌اندازی کردند و در این عملیات سه عضو گروه داعش، از جمله یک فرمانده آنان به نام فاروق را کشتند.

از سوی دیگر منابعی در تخار گفتند که پنج طالب در اثر انفجار یک مین در استان تخار کشته شدند. 

به گفته این منابع، یک خودرو طالبان شامگاه شنبه، ۳۰ مهر (۲۲ اکتبر)، در شهر تالقان، مرکز استان تخار، با مین کنار جاده‌ای برخورد کرد که در نتیجه انفجار آن، پنج تن از نیروهای طالبان کشته شدند و یک فرمانده طالبان نیز در میان کشته‌شدگان است.

منابع می‌افزایند که این انفجار نزدیک یک پایگاه نظامی طالبان در شهر تالقان رخ داده است.

طالبان در مورد این حادثه هنوز چیزی نگفته‌اند.

در طول هفته گذشته مقام‌های کشورهای روسیه، ازبکستان، تاجیکستان و ایران، چندین بار از افزایش ناامنی‌ها در افغانستان ابراز نگرانی کردند. رئیس جمهوری تاجیکستان با ابراز نگرانی از حضور گروه‌های هراس‌افکن در افغانستان، به ویژه داعش، خواهان ایجاد یک کمربندامنیتی پیرامون افغانستان شد.

همچنین، وزیر داخله تاجیکستان طالبان را به توزیع سه هزار جلد گذرنامه افغانستان به اعضای گروه‌های تروریستی در این کشور، متهم کرد.

پیش از این، چند بار از شمال افغانستان به خاک ازبکستان موشک پرتاب شدو شاخه خراسان داعش مسئولیت پرتاب این موشک‌ها را پذیرفت.

با آنکه طالبان پیش‌تر گفته‌اند که داعش در افغانستان سرکوب شده است و فعالیت آن محل نگرانی نیست، بارها از بازداشت افرادی با اتهام عضویت در داعش خبر داده‌اند.

بیشتر از جهان