تداوم خیزش سراسری در ایران؛ تجمع گسترده ایرانیان در برلین

حامد اسماعیلیون از برگزارکنندگان اصلی تظاهرات برلین، از دولت‌های غربی خواست به مذاکره با جمهوری اسلامی پایان دهند و سفرای جمهوری اسلامی را اخراج کنند

خیزش سراسری ایرانیان درحالی برای سی‌وششمین روز متوالی ادامه دارد که امروز (شنبه، ۳۰ مهرماه) ایرانیان در شهرهای مختلف سراسر جهان بار دیگر به‌روال آخر هفته‌های گذشته، در حال برگزاری تجمعاتی در همبستگی با معترضان داخل ایران هستند که یکی از بزرگ‌ترین آن‌ها در برلین، پایتخت آلمان، در حال برگزاری است. 

بسیاری از ایرانیان از شهرهای مختلف آلمان و سراسر اروپا و حتی برخی از آمریکا و کانادا خود را به برلین رسانده‌اند تا در تجمع و تظاهرات بزرگی شرکت کنند که با عنوان «زمانش رسیده» از ساعت ۱۵ به‌وقت محلی آغاز شد. این تظاهرات به دعوت اولیه حامد اسماعیلیون، سخنگوی انجمن خانواده‌های جانباختگان هواپیمای اوکراینی و همچنین سخنگوی گروه ایرانیان مدافع عدالت و حقوق بشر و با حمایت و همراهی بسیاری از شخصیت‌ها و دیگر گروه‌های ایرانیان با شعار «آزادی برای ایران» و علیه جمهوری اسلامی راه‌اندازی شده است. پلیس آلمان برآورد کرده است که دست‌کم ۵۰هزار نفر در این تجمع و تظاهرات شرکت خواهند کرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ایران نیز چندین تشکل مدنی، صنفی و اعتراضی در فراخوان‌هایی از مردم تهران و دیگر شهرهای سراسر ایران خواسته‌اند تا روز شنبه ۳۰ مهر و چهارشنبه چهارم آبان‌ماه، بار دیگر به خیابان بیایند؛ ازجمله، گروه جوانان محلات تهران در سیزدهمین اطلاعیه خود، با اشاره به گذشت بیش از یک ماه از خیزش سراسری مردم ایران، اعلام کرد که  روزهای شنبه و چهارشنبه در این هفته تجمع سراسری برگزار می‌شود و«به نام ژینا و تمام شهیدان راه آزادی» به خیابان‌های تهران و تمام شهرها می‌آیند تا بار دیگر، فریاد «جمهوری اسلامی نمی‌خوایم نمی‌خوایم» سر دهند. 

همچنین اعتصاب بازاریان در شهرهای مختلف، اعتصاب کارگران صنعت نفت و پتروشیمی و اعتصابات در برخی حوزه‌های دیگر ادامه دارد. شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران نیز روزهای پنجشنبه ۲۸، جمعه ۲۹ و شنبه‌ ۳۰ مهر را به یاد کشته‌شدگان اعتراض‌های اخیر، «عزای عمومی» و روزهای یکشنبه و دوشنبه‌، اول و دوم آبان، را روزهای «اعتصاب» و «تحصن» معلمان سراسر کشور اعلام کرده است.