اولین زن فضانورد ایتالیایی به زمین بازگشت

سامانتا کریستوفورتی برای یک ماموریت شش‌ماهه در ایستگاه فضایی بین‌المللی حضور داشت

 سامانتا کریستوفورتی، زن فضانورد ایتالیایی، یکی از فضانوردانی بود که از طرف آژانس فضایی اروپا اعزام شد - wikipedia

چهار فضانورد پس از پایان یک ماموریت شش‌ماهه در ایستگاه فضایی بین‌المللی، با یک کپسول اسپیس‌اکس به زمین بازگشتند. یکی از اعضای این گروه، سامانتا کریستوفورتی، اولین زن فضانورد ایتالیایی بود.

او در توییتی درباره حضورش در فضا نوشت: «این افتخاری بود که به نمایندگی از اروپا و ایتالیا در ایستگاه فضایی بین‌المللی، در این پایگاه شگفت‌انگیز در مدار زمین، حضور داشته باشم.»

به گزارش یورونیوز، کپسول حامل فضانوردان با موفقیت در اقیانوس اطلس در نزدیکی فلوریدا سقوط کرد. آن‌ها در شرایطی به خانه که بازگشتند که سفرشان به دلیل هوای نامناسب به تعویق افتاده بود.

 سامانتا کریستوفورتی، زن فضانورد ایتالیایی، یکی از فضانوردانی بود که از طرف آژانس فضایی اروپا اعزام شد. سه فضانورد دیگر ناسا عبارت بودند از کیل لیندگرن، باب هاینز و جسیکا واتکینز، اولین زن سیاه‌پوستی که یک پرواز فضایی طولانی‌مدت را انجام داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اسپییس اکس هفته گذشته فضانوردان دیگری را برای ادامه ماموریت جایگزین آن‌ها کرد. در حال حاضر سه آمریکایی، سه روس و یک ژاپنی در ایستگاه فضایی حضور دارند.

حضور فضانوردان در ایستگاه فضایی بین‌المللی از آغاز نخستین ماموریت در ۱۲ آبان ۱۳۷۹ تاکنون بدون‌وقفه، ادامه داشته‌ است. این ایستگاه در حال حاضر برای شش سرنشین دائمی ظرفیت دارد؛ اگرچه هنگام اتصال فضاپیماها و ورود افراد جدید تعداد فضانوردان درون ایستگاه به‌طور موقت تا بیش از ۱۰ نفر هم افزایش می‌یابد.

ایستگاه فضایی بین‌المللی با مشارکت بیش از ۱۵ کشور ساخته شد و اداره می‌شود؛ با این حال روسکوسموس، سازمان فضایی روسیه، در بحبوحه تنش‌های فزاینده با غرب سر حمله به اوکراین، اعلام کرد که از این پروژه انصراف داده است و بر ساخت نسخه خود از آزمایشگاه مستقر در مدار زمین متمرکز خواهد شد. در این بین، انتظار می‌رود ناسا و سایر شرکای بین‌المللی از جمله اروپا، ژاپن و کانادا تا سال ۲۰۳۰ به فعالیت خود در ایستگاه فضایی بین‌المللی ادامه دهند.

بیشتر از جهان