بیست‌وششمین روز خیزش سراسری ایرانیان؛ اعتراضات گسترده شبانه در شهرهای مختلف ایران

کشورهای اتحادیه اروپا برسر تحریم جمهوری اسلامی به‌دلیل سرکوب اعتراضات در ایران توافق کردند

معترضان در ایران، با انتشار فراخوان‌هایی خواستار موج تازه‌ای از اعتراض و اعتصاب سراسری در کشور شده‌اند و مردم را به شرکت در این اعتراضات از ساعت ۱۲ ظهر به وقت ایران تا سپیده دم روز پنجشنبه دعوت کرده‌اند.

روز چهارشنبه، بازاریان در شهرهای سنندج، سقز، بوکان و بانه به اعتصاب خود ادامه دادند. در برخی از شهرهای استان‌های  کرمانشاه و آذربایجان غربی نیز مغازه‌ها بسته است و بازاریان به اعتصاب عمومی سراسری پیوسته‌اند.

همزمان، با کند شدن شدید سرعت اینترنت در کل کشور، روند انتشار فیلم، خبر و عکس از داخل ایران با دشواری بیشتری همراه شده است.

پیشتر جوانان محلات تهران با انتشار بیانیه‌ای مردم پایتخت را به حضور در خیابان‌ها و میدان‌های اصلی شهر فراخوانده بودند.

مرکز همکاری احزاب کردستان ایران نیز با انتشار فراخوانی، از مردم کردستان و ایران خواسته بود بعدازظهر چهارشنبه در میدان‌ها و خیابان‌های اصلی شهرها تجمع کنند.

دانشجویان دانشگاه تهران هم برای تجمع اعتراضی در روز چهارشنبه، ساعت ۱۱ صبح در پردیس هنرهای زیبا، فراخوان داده‌ بودند.

فراخوان‌های دیگری هم در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده که در آنها از مردم ایران خواسته شده از ظهر چهارشنبه برای اعتراض و گسترش خیزش سراسری علیه جمهوری اسلامی به خیابان‌ها بیایند.

با پیوستن شمار بیشتری از کارگران، به‌ویژه در حوزه‌های انرژی و حمل و نقل، فراخوان‌های بیشتری منتشر شده که در آنها از همه خواسته شده به اعتصابات عمومی سراسری بپیوندند.