مستند «ذهن من و من» سلنا گومز: هر آنچه درباره مستند سلامت روان می‌دانیم

سلنا گومز در آوریل ۲۰۲۰ فاش کرد که دارای اختلال دوقطبی تشخیص داده شده است

سلنا گومز، خواننده ۳۰ ساله محبوب نسل جوان، در مستندی که بیش از شش سال از زندگی او را به تصویر می‌کشد، از مشکلات شخصی و بیماری‌های روحی‌ که با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کند، سخن می‌گوید.

فیلم «ذهن من و من» که به نظر می‌رسد یکی از خودمانی‌ترین و صمیمی‌ترین مستندها درباره ستاره‌ها باشد، در ماه نوامبر منتشر می‌‌شود و نمایی از مسیر این خواننده مشهور در راه بازیابی سلامت روان خود را برای جهان به تصویر می‌کشد.

اولین ویدیو تبلیغاتی این فیلم در تاریخ ۱۰ اکتبر، روز جهانی سلامت روان، منتشر شد. گومز در صحنه‌ای از این فیلم که به مدت شش سال و به صورت مخفیانه فیلمبرداری شد، می‌گوید: «فقط همانی که هستی باش سلنا! هیچ کس به کاری که تو انجام می‌دهی اهمیت نمی‌دهد. این مربوط به این است که من چه کسی‌ام. از جایی که هستم راضی‌ و از زنده بودنم، سپاسگزارم.»

در بخشی از این فیلم تبلیغاتی، گومز در مورد احساسش درباره شهرت صحبت می‌کند و می‌گوید که هرگز آرزو نداشته است فوق‌العاده مشهور شود: «من می‌دانم که اگر به اینجا رسیده‌ام [بسیار مشهور]، باید از آن در راهی مفید و سازنده استفاده کنم».

او می‌افزاید: «اجازه دهید قولی بدهم. من از اینجور زندگی کردن دست خواهم کشید و یاد می‌گیرم چطور دوباره خودم باشم».

البته این فیلم تبلیغاتی بسیار هم امیدبخش بود؛ زیرا گومز در مورد کارهایی که برای درک بیشتر خود و ذهنش انجام داده است، هم صحبت می‌کند. او می‌گوید: «آنچه مرا خوشحال می‌کند، ارتباط است و این ارتباط به من کمک می‌کند از ذهنم خارج شوم... آنچه من از سر گذرانده‌ام، تغییری نخواهد کرد. من فقط باید با آن‌ها کنار بیایم.»

در این مستند درباره چه چیزهایی صحبت می‌شود؟

این فیلم به زندگی گومز در شش سال گذشته از جمله تور بازگشت او (که از مه تا اوت ۲۰۱۶ برگزار شد)، انتشار آلبوم «ریر» (Rare) در ژانویه ۲۰۲۰ و «ئی‌پی رولوشن» (EP Revelación) در مارس ۲۰۲۱ نگاهی می‌اندازد. همچنین زمان فیلمبرداری دو فصل از فیلم «تنها قاتلان در ساختمان» (Only Murders in the Building) که به بازیگری بازگشت.

با این حال زندگی شخصی او نیز چالش‌هایی داشت. گومز در سال ۲۰۱۷، به دلیل ابتلا به لوپوس، مخفیانه جراحی پیوند کلیه انجام داد؛ چیزی که مستند به عنوان موضوعی جدی در زمینه سلامتی گومز به آن اشاره می‌کند. او در سال ۲۰۱۶، برای درمان اضطراب و افسردگی استراحت کرد و برای این منظور، تور بازگشت خود را زودتر از موعد به پایان رساند. در اکتبر ۲۰۱۸، گومز دو بار به دلیل کاهش نگران‌کننده تعداد گلبول‌های سفید، در بیمارستان بستری شد و هم‌زمان به درمان مشکلات عصبی و روحی خود پرداخت.

در آوریل۲۰۲۰، گومز فاش کرد که دارای اختلال دوقطبی تشخیص داده شده است و از چهار سال پیش تصمیم گرفت برای سلامت روان خود استفاده از رسانه‌های اجتماعی را متوقف کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از نظر روابط عاطفی، گومز در آن دوره، دو رابطه عاشقانه آشکار داشت؛ رابطه ۱۰ ماهه او با ویکند (ژانویه ۲۰۱۷ تا اکتبر ۲۰۱۷) و پایان عاشقانه‌ای ۱۰ساله با جاستین بیبر (که در مارس ۲۰۱۸ برای همیشه به پایان رسید). البته مشخص نیست که آیا در این مستند، به آن‌ها هم پرداخته شده است یا نه.

از ویدیو تبلیغاتی این مستند چنین برمی‌آید که تمرکز این پروژه بر زندگی حرفه‌ای، سلامت جسمی و سلامت روان گومز بوده است. همان‌طور که در خلاصه‌ای درباره این فیلم تبلیغاتی آمده است: «سلنا گومز پس از سال‌ها در کانون توجه بودن، به شهرتی تصورناپذیر دست یافت؛ اما درست زمانی که به یک قله جدید می‌رسد، چرخشی غیرمنتظره او را به تاریکی می‌کشاند. این مستند منحصربه‌فرد و صمیمی سفر شش ساله او را با نگاهی تازه به نمایش خواهد گذاشت.»

چه زمان و کجا می توانید مستند «ذهن من و من» را تماشا کنید؟

آن‌طور که گومزمی‌گوید، این مستند از ۴ نوامبر روی اپل تی‌وی پلاس قرار خواهد گرفت.

بیشتر از زندگی