اجساد ۲۲ پناه‌جو در آب‌‌های یونان یافت شد؛ قربانیان عمدتا زن هستند

به‌گفته مقام‌های گارد ساحلی یونان، ۱۰ زن نجات یافته‌اند

بسیاری از پناه‌جویانی که در ترکیه به‌سر می‌برند، برای رساندن خود به کشورهای اروپایی از مسیرهای دریایی میان ترکیه و جزایر یونان استفاده می‌کنند- REUTERS/Stamatina Tamvaki

مقام‌های گارد ساحلی یونان از یافتن اجساد ۲۲ تن از سرنشینان دو قایق غرق‌شده پناه‌جویان در آب‌های این کشور خبر دادند.

نیروهای امدادی یونان گفته‌اند انتظار دارند شمار قربانیان و پناه‌جویان غرق‌شده افزایش یابد. قربانیان عمدتا زنان جوان حدودا ۲۰ ساله و آفریقایی معرفی شده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس شامگاه روز پنجشنبه ۱۴ مهرماه ۱۴۰۱ به‌‌نقل از مقام‌های دولتی یونان نوشت اجساد پناه‌جویان و بقایای شکسته قایق‌‌های آن‌ها در فاصله صدها مایلی از هم در جزیره لسبوس، در آب‌های شرق یونان، یافت شد.

به‌گزارش منابع محلی، در میان ۲۲ جسدی که تاکنون پیدا شده ۱۶ تن زن جوان و یک پسر‌بچه گزارش شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 کیریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان شامگاه پنجشنبه، ضمن ابراز تاسف از غرق شدن پناه‌جویان در آب‌های این کشور، از تلاش‌‌های «قهرمانانه» نیروهای امدادی یونان تشکر کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در بخش دیگری از گزارش روز پنجشنبه خود نوشت حوادث مکرر غرق شدن قایق‌های پناه‌جویان، به تنش‌های سیاسی-مرزی میان یونان و ترکیه دامن زده است.

به‌گفته نخست‌وزیر یونان، همکاری‌های بسیار اساسی‌تری لازم است تا جلوی تکرار حوادثی از این دست گرفته شود. به‌گفته نخست‌وزیر یونان، باید شبکه‌های قاچاقی که افراد بی‌گناه را شکار می‌کنند شناسایی و ریشه‌کن شود.

به‌گفته مقام‌های گارد ساحلی یونان، ۱۰ زن نجات یافته‌اند و انتظار می‌رود دست‌کم اجساد ۱۲ تن دیگر طی ساعت‌های آینده پیدا شود.

یکوس کوکالاس، سخنگوی گارد ساحلی یونان به تلویزیون دولتی این کشور گفت: «زنانی که نجات یافته‌اند کاملا وحشت‌زده‌اند، ما همچنان تلاش می‌کنیم تا بفهمیم چه اتفاقی افتاده است.»

بسیاری از پناه‌جویانی که در ترکیه به‌سر می‌برند، برای رساندن خود به کشورهای اروپایی از مسیرهای دریایی میان ترکیه و جزایر یونان استفاده می‌کنند. شمار دیگری از پناه‌جویان نیز با گذر از آب‌های لیبی و مدیترانه خود را به ایتالیا و اسپانیا می‌رسانند.